۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۵۲۱۴۶۱
حجت الاسلام آزادی‌خواه:

کشور از موضوع برجام آسیب دید

سخنگوی کمیسیون فرنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از پرداختن بیش از حد به برجام از سوی دولت، آن را پاشنه آشیل دولت معرفی کرد.
 احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا درباره عملکرد ۴ سال اخیر دولت حجت الاسلام والمسلمین روحانی، گفت:  مهم‌ترین موضوعی که دولت یازدهم به آن بی‌توجهی کرد، بحث «تولید داخلی» بود. قطعا بازار داخلی آنچنان سرشار است که دولت‌ می تواند از آن بهره‌مند شود.

وی افزود: قطعا توسعه سیاسی مقوله‌ای است که حتی مورد توجه رهبر انقلاب نیز قرار گرفته، اما اکتفای محض به برجام به عنوان تنها راه نجات کشور، بزرگترین اشتباه دولت آقای روحانی بود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره «برجام»، گفت: برجام مقوله‌ای بود که با وجود آسیب‌هایی که داشت باید آزمایش می‌شد، اما پرداختن به مساله برجام به این معنا نبود که از تولید داخلی و اقتصاد غیرنفتی خود حمایت نکنیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه کشور در موضوع برجام آسیب دید، زیرا تمام مسایل کشور معطوف به برجام شده بود، در نهایت نیز شاهد بودیم که برجام هیچ‌کدام از کاستی‌ها را برطرف نکرد.

حجت الاسلام آزادی‌خواه در پاسخ به این پرسش که چرا دولت حجت الاسلام والمسلمین روحانی در قبال حوزه‌های علمیه و حوزویان ضعیف عمل کرده است، بیان داشت: اصولا مقوله فرهنگ در دولت یازدهم با اشکالات جدی مواجه شد.

وی ادامه داد: حوزه‌های، وظایف وزارت فرهنگ، موضوعات جدول 17 و.. موضوعاتی بود که بی‌توجهی به آنها منجر به «ولنگاری فرهنگی» شد. هرچند با نگاه وسیع‌تر نمی‌توان تمام مشکلات موجود را زاییده دولت کنونی دانست، اما نه تنها گره‌گشایی از سوی دولت نشده، بلکه به مشکلات پیشین نیز افزوده شده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از پرداختن بیش از حد به برخی از حواشی» از سوی دولت یازدهم، گفت: برای نمونه موضوع لغو کنسرت‌ها موضوعی بود که دولت بر سر آن بلوا به پا کرد، در حالی که مجموعا از جمعیت 80 میلیونی کشور، تنها 600 هزار نفر مخاطب کنسرت هستند و آنقدر نباید برای آن حاشیه‌سازی می‌شد.

حجت الاسلام آزادی‌خواه در پایان، گفت: امروز نیازمندی‌های مربوط به مساجد، تربیت فرزندان، خانواده‌ها و... معطل مانده و حتی پایگاه مهم فرهنگی همچون «سینما» به سوی افول رفته است. امروز سینمای اخلاقی و موجه ایران با سیاست‌های موجود تنزل پیدا کرده است./856/ 302/ص

ارسال نظرات