۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۲۱۷۳۴
حجت الاسلام والمسلمین میر معزی خبر داد؛

درس مهارت های پژوهشی در مدارس سطح یک اجرا می شود/ اجرای نظام آموزش پژوهش محور از سال ‌آینده

معاون پژوهش حوزه های علمیه با بیان این که درس مهارت های پژوهشی در تمام مدارس سطح یک اجرا می شود، از اجرای نظام ‌آموزش پژوهش محور از سال ‌آینده خبر داد.
حجت الاسلام میر معزی معاون پژوهش حوزه های علمیه

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین میرمعزی معاون پژوهش حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به تشریح مهم ترین برنامه های پژوهشی حوزه های علمیه در سال جدید تحصیلی پرداخت.

وی با تبریک آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه افزود: یکی از مسائل مهم در حوزه های علمیه که خلأ آن وجود دارد بحث پژوهش است، طلاب و روحانیان با مسأله پژوهش باید به صورت جدی آشنا و درگیر کار شوند تا شاهد محصولات پژوهشی خوب در حوزه های علمیه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی با بیان این حوزه های علمیه بیش از آنچه که تاکنون تولید شده باید تولید پژوهشی داشته باشد، اظهار داشت: ما در حال ایجاد زیربناهای پژوهشی در مدارس علمیه هستیم؛ از این رو درس مهارت های پژوهشی در تمام مدارس سطح یک اجرا می شود.

وی ادامه داد: تمرین پژوهش تحت برنامه تدوین مقالات از درس های طلاب در حد 5 نمره از یک درس در یک ترم در حال اجرا شده است، همچنین تحقیقات پایانی پایه 6 و رساله های سطح 3 و 4 همه مواردی هستند که به عنوان تمرین پژوهش در برنامه های حوزه وجود دارد تا طلاب آماده شوند در میدان پژوهش به صورت مستقل پژوهش کنند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه با اشاره به مهم ترین برنامه های در دست اجرای این معاونت ابراز داشت: تدوین نظام آموزش پژوهشی از کارهای در دست اجرا است که معاونت آموزش و معاونت پژوهش به صورت مشترک در حال انجام دادن هستند، این بحث بسیار مهم است.

وی عنوان کرد: این که ما بتوانیم نظام آموزشی حوزه را پژوهشی کنیم و پژوهش را در نظام آموزش جاری کنیم بسیار اهمیت دارد نه این که یک واحد پژوهشی در ضمن واحدهای آموزشی وارد شود، این روش نظام آموزش پژهشی یا نظام آموزش پژوهش محور نام دارد.

حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی خاطرنشان کرد: مطالعات این کار در حال انجام شدن است و امیدوار هستیم که در سال آینده بتوانیم نظام آموزش پژوهش محور را اجرایی کنیم و قدم های خوبی در این زمینه برداریم./1323/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات