۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۵۲۴۱۶۱
همزمان با میلاد امام موسی کاظم؛

بیش از ۳۰ طلبه حوزه علمیه تبریز معمم شدند

همزمان با میلاد هفتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، بیش از ۳۰ طلبه مدارس علمیه تبریز ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.
مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم عمامه‌گذاری طلاب مدارس علمیه تبریز، عصر امروز همزمان با میلاد هفتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت و با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و آیت الله حسینی بوشهری عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) برگزار شد.

حجت الاسلام اسماعیل روشن‌تن، معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در این مراسم به منظور ساماندهی و رسمیت بخشی به لباس روحانیت و ترغیب طلاب به امر تلبس؛ آیین نامه ویژه ای از سوی مرکز به استان ها ابلاغ شده است، احراز شرایط تبلس به عهده معاونت تهذیب و امور صیانتی حوزه های علمیه است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی طلابی که واجد شرایط تلبس هستند، در مصاحبه‌های ویژه تخصصی شرکت می کنند که در صورت قبولی در این مرحله و همچنین احراز شرایط اخلاقی لازم می توانند در مراسم ویژه‌ای معمم شوند، البته تمامی اساتید مصاحبه‌کننده خود نیز در دوره‌های ویژه‌ای حضور یافته‌اند.

حجت الاسلام روشن‌تن با اشاره به این‌که، امروز 36 نفر طلاب مدارس علمیه تبریز از مدارس علمیه سفیران هدایت و بلندمدت تبریز افتخار تلبس دارند، افزود: رسالت طلابی که امروز معمم می شوند، به مراتب حساس تر از گذشته می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: با توجه به وظایف سنگین حوزه های علمیه و روحانیت و انتظاری که جامعه از این قشر دارد، بایستی عمل به گفته‌ها در اولویت قرار گیرد، به ویژه طلابی که ملبس هستند، بایستی توجه و عنایت ویژه به اعمال، رفتار و سبک زندگی خود داشته باشند.

گفتنی است، در پایان این مراسم بیش از 30 طلبه حوزه علمیه تبریز با دستان حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و آیت الله حسینی بوشهری عضو شورای عالی حوزه های علمیه معمم شدند./935/پ202/ب1

ارسال نظرات