۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۵۲۶۲۰۳
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز:

مباهله روز اثبات حقانيت اسلام و پيامبر اكرم است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز با بیان اینکه آیه مباهله را می ‌توان بزرگ‌ ترین ویژگی برای امام علی(ع) در صدر اسلام معرفی کرد، گفت: مباهله روز اثبات حقانيت اسلام و پيامبر اكرم است.
حجت الاسلام لرستانی

حجت الاسلام علی لرستانی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با محوریت آیه مباهله عنوان داشت: این آیه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی با بیان اینکهآیه مباهله را می ‌توان بزرگ‌ ترین ویژگی برای امام علی(ع) در صدر اسلام معرفی کرد، افزود: رسم مباهله بین اقوام و ادیان مختلف همواره وجود داشت.

حجت الاسلام لرستانی با اشاره به اینکه در آن زمان که تعصب و حق ناپذیری راه را بر استدلال می بست، دو طرف گفت‌وگو را کنار می گذاشتند و دست به دعا بر می داشتند و از خدا می خواستند تا دروغگو را رسوا سازد و عذابش را بر او نازل کند، یادآور شد: مسیحیان نجران اگر چه در گفت و گو مغلوب استدلال رسول خدا(ص) شدند اما از پذیرش حق رویگردان بودند و چنین بود که رسول خدا(ص) به فرمان خدا آنها را به مباهله دعوت کرد.

وی روز مباهله را روز اثبات حقانيت اسلام و پيامبر اكرم(ص) خواند و عنوان داشت: این روز دليلی بر فضيلت و حقانيت باور شيعه در مورد جايگاه امامت علی(ع) بود.

مسؤول نمایندگی ولی فقه در سپاه شهرستان الیگودرز با بیان اینکه ماجرای مباهله نشان داد كه هركس به هر عنوان با دين اسلام مخالفت كند دچار شكست و ذلت ابدی خواهد شد، یادآور شد: سرنوشت افراد لجوج و خودخواه كه به هر بهانه ای از پذيرش حق و منطق صحيح سرباز می‌زنند ذلت است.

وی با تأکید بر ضرورت تبعیت عملی از رسول خدا(ص) و دوستی نزدیکان پیامبر اکرم(ص) که شامل اهل بیت(ع)هستند در دنیا خاطرنشان کرد: این مهم نجات وعاقبت بخیری را به همراه دارد.

حجت الاسلام لرستانی در ادامه تصریح کرد: عشق به اهل بیت(ع) زمینه ساز عشق به خداوند بوده و دوست داشتن اهل بیت(ع) و پیامبر(ص) مهر ورزیدن به ارزش های والای الهی است.

وی با بیان اینکه رسیدن به قله رفیع کمالات معنوی و انسانی بدون دوستی اولیا الهی ممکن نیست، عنوان داشت: پذیرش اعمال و زحمات مسلمانان در گرو محبت و ولایت اهل بیت(ع) است./9459/ت303/ب1

ارسال نظرات