۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۵۲۶۳۲۵
آیت الله ری شهری:

جدایی از مسیر ولایت سرآغاز گرفتار شدن در دام شیطان است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دست خدا با جماعتی است که پیرو رهبر حق است، گفت: جدا شدن از مسیر ولایت آغاز گرفتاری انسان در دام شیطان است.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان مقدس برگزار شد در ادامه شرح دعای نورانی مکارم الاخلاق گفت: امام سجاد(ع) پس از بیان 18 خصلت و صفت از متقین از خداوند متعال چنین می‌فرمایند: «وَ أَکْمِلْ ذَلِکَ لی بِدَوَام الطّاعَة، وَ لُزُوم الْجَمَاعَة» بارالها؛ این ارزشهای اخلاقی را برای من کامل کن با دوام طاعت و جدا نشدن از جماعت.

وی درباره اهمیت جدا نشدن از جماعت، بیان داشت: مقصود حضرت از تک روی نکردن و یا با جماعت بودن همراه با امام حق بودن است هر چند تعداد قلیل و اندک باشند بنابراین در این فراز منظور حضرت اکثر انسانها نیست.

آیت الله محمدی ری شهری در خصوص خطر جدا شدن از جماعت، ابراز کرد: اگر جماعت و یا کسانی که همراه امام حق هستند از ولایت جدا شوند خطر گمراهی آنان را تهدید خواهد کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: دست خداوند با جماعت است آنانی که از جماعت جدا می‌شوند در دام شیطان گرفتار خواهند شد بنابراین امروز اهل جماعت کسانی هستند که در هر شرایط با تبعیت از ولایت فقیه در مسیر ایشان حرکت می‌کنند و کسانی که از این مسیر جدا می‌شوند افرادی هستند که آمریکا و اسرائیل به سراغ آنان می‌رود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطر نشان کرد: جدا شدن از مسیر ولایت مشروع آغاز گرفتاری انسان در دام شیطان است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات