۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۵۲۹۰۳۴
حجت الاسلام والمسلمین ضیایی:

افزایش ظرفیت و سطح آگاهی مردم شرط اجرای اوامر ولی در جامعه است

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان افزایش ظرفیت و سطح آگاهی مردم را شرط اجرای اوامر ولی در جامعه دانست و گفت: مردم باید صبر در انجام وظیفه پیدا کنند و این امر جز با بالا بردن ظرفیت عقلی آنان نسبت به مطالب فرهنگی، عقیدتی، علمی و بصیرتی ممکن نخواهد بود.
ضیایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ضیایی شامگاه جمعه در مراسمی که به مناسبت ایام محرم در مجتمع بقیه الله الاعظم(عج) برگزار شد گفت: معرفت خداوند موجب تکلیف مداری، حق محوری و قیام برای او به صورت جمعی و فردی می شود. این قیام کردن تنها رضایت خدا را هدف قرار می دهد و از نارضایتی دیگران واهمه ای ندارد. عزت بزرگترین دستاورد این قیام خواهد بود.                                                     

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اثرات کم شدن توجه و مراقبه در افراد افزود: کاهش توجه و مراقبه و حذف شدن آن موجب افزایش ضریب تزلزل، اجانب گرایی و آسیب پذیری در فتنه های آخر الزمان خواهد شد. در مسیر آخرالزمان افراد زیادی در این فتنه ها و غربال گری ها ریزش خواهند کرد.

وی تبعیت از خداوند را موجب عنایت ویژه او دانست و خاطر نشان کرد: تبعیت از خداوند موجب تفضل خاص او بر بندگان می شود و پروردگار آنان را مظهر اراده حق خود می کند. در این صورت دیگر هیچ بن بست و شکستی برای آن بندگان متصور نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی با بیان مصادیق صبر در زندگی مؤمنان گفت: طبق روایات مؤمنان حقیقی یکدیگر را سفارش به حق جویی و صبر می کنند. منظور از حق ولایت حق مبین است و مصادیق صبر، صبر در اطاعت، ترک معاصی، سختی ها و مصائب و بر دشمنان می باشد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به نقش حب دنیا در ترک جهاد در راه خدا افزود: حب دنیا راس تمامی خطا ها می باشد و آنان که طمع در دنیا ندارند در میدان جنگ پشت به دشمن نخواهند کرد.

وی جهاد ابتدایی و جهاد با نفس را شرط محشور شدن با اهل بیت(ع) دانست و خاطر نشان کرد: جهاد مقدس در راه خدا به صورت نظامی و جهاد با نفس شرط محشور شدن با اهل بیت(ع) می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی با بیان اینکه باید نسبت به دشمنان حالت تهاجمی گرفت تصریح کرد: باید نسبت به دشمن از انفعال پرهیز نمود و همواره با توجه، دقت و سرعت در عمل علیه او اقدام به اعمال پیشگیرانه و تهاجمی کرد. امیرمؤمنان(ع) در روایتی می فرمایند:«نسبت به دشمنان گرگ صفت روزگار آخر الزمان خویش حالت تهاجمی بگیرید. در غیر این صورت شما را تکه تکه خواهند کرد».

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان افزایش سطح آگاهی و ظرفیت مردم را لازمه ولایت پذیری آنان دانست و افزود: مردم باید صبر در انجام وظیفه پیدا کنند و این امر جز با بالا بردن ظرفیت عقلی آنان نسبت به مطالب فرهنگی، عقیدتی، علمی و بصیرتی ممکن نخواهد بود. اصل مدارا در اینباره بسیار راهگشا خواهد بود و بدون در نظر گرفتن این نکات امکان اجرای اوامر ولایی در جامعه میسر نخواهد شد.

وی با اشاره به لزوم صبر بر زخم زبان ها در مسیر استقامت و جهاد خاطر نشان کرد: در روایت آمده است که نباید به خاطر زخم زبان ها ترک وظیفه کرد و جبهه مقاومت را ترک نمود. در قرآن کریم نیز آمده است که افرادی که به اهل نیکی و جهاد تهمت بزنند همانند آنچه که امروز از برخی افراد در مورد مدافعان حرم می شنویم، با ذلت از دنیا خواهند رفت و در آخرت عذاب خوار کننده ای را خواهند چشید./861/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات