۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۵
کد خبر: ۵۲۹۸۳۱
حجت‌الاسلام میرزامحمدی:

اشک بر امام حسین باید به نصرت معصومین ختم شود

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت های آمریکا و دیگر دشمنان اسلام برای نابودی دین گفت: مؤمن باید حافظ جایگاه امامت و یاور معصومین(ع)باشد.
سخنرانی حجت الاسلام میرزا محمدی در مراسم عزاداری حضرت اباعبد الله (ع) در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی شب گذشته در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که از سوی هیأت هنر و رسانه قم در ساختمان مفید واقع در بلوار الغدیر برگزار شد، به تشریح مراحل مختلف رسالت پیامبر گرامی اسلام(ص) پرداخت و گفت: پیامبر(ص) از سوی خداوند متعال مأموریت داشتند تا در یک سیر تدریجی و منطقی معارف نورانی قرآن کریم را برای مردم ابلاغ کنند؛ بر این اساس بیان معارف قرآن از قرائت شروع شد و به تفسیر و تبیین از جانب حضرت(ص)  به پایان رسید.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه 106 سوره اسرا «لِتَقْرَأَهُ‌عَلَى‌ النَّاسِ‌عَلَى‌ مُکْثٍ‌» اظهار داشت: در مرحله اول به پیامبر اکرم(ص)  مأموریت داده شد تا در سیری تدریجی قرآن و وقایعی که در طول 23 سال رسالت ایشان برایشان نازل شده برای مردم قرائت کنند.

وی با بیان آیه شریفه «وَيُزَكّيهِم وَيُعَلِّمُهُمُ الكِتابَ وَالحِكمَةَ» به تشریح مرحله دوم رسالت پیامبر اکرم(ص) پرداخت و عنوان کرد: در این مرحله حضرت(ص)  مأموریت یافتند تا آیات قرآن کریم را به مردم آموزش و تعلیم دهند تا مردم را توسط معارف نورانی قرآن کریم از جهل و نادانی که از صفات مختص عرب جاهلی بود نجات بخشند.

حجت‌الاسلام میرزامحمدی ادامه داد: بعد از مرحله تعلیم و تعلم که از ناحیه پیامبر اکرم(ص) انجام می شد، ایشان مأمور به تربیت امت خود شدند تا ضلالت و گمراهی را از بین ببرند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان آیه44 سوره نحل بیان کرد: مرحله آخر رسالت پیامبر اکرم(ص) تبیین و تفسیر قرآن کریم از ناحیه ایشان است، و با توجه به آیه64 سوره نحل در می یابیم که اگر تفسیر و تبیین پیامبر(ص) از قرآن کریم برای مردم صورت نمیگرفت امت با قرآن دچار اختلاف می شدند.

وی با اشاره به این که پیامبر اکرم(ص) در کنار معرفی قرآن مأموریت دیگری به نام معرفی عترت داشتند که مقارن با قرآن برای ایشان تعریف شده بود، بیان داشت: به نقل از مورخان، متکلمان و مفسران شیعه و سنی  پیامبر(ص) از آغاز دعوت علنی به اسلام امت را بر سه محور توحید، رسالت خودشان و وصایت و جانشینی امیرمؤمنان(ع) با وجود این که ایشان در آن زمان 13 سال داشتند دعوت می کردند.

حجت‌الاسلام میرزامحمدی خاطرنشان کرد: برخی گمان کردند که دعوت به وصایت امام علی(ع) امری تشریفاتی است و پیامبر(ص) برای باطل کردن این گمان هنگام اتمام به همه جمعیت فرمودند«همانا علی برادر و وصی و جانشین من است آگاه باشید سخنان علی(ع) را بشنوید و از او اطاعت کنید»؛ بر این اساس در می یابیم که دعوت پیامبر(ص) به وصایت امیرمؤمنان امام علی(ع) تشریفاتی نبوده است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: با مطالعه تاریخ در می یابیم امر معرفی وصایت امیرمؤمنان(ع) 20 سال قبل از واقعه غدیر خم و از همان شب اول دعوت علنی پیامبر(ص) از جانب حضرت(ص) مطرح شده و در طول این سال ها به هر بهانه ای در مجالس و مسجد و در غزوه ها آن حضرت را وصی و جانشین خود معرفی کرده اند.

وی با اشاره به حدیث ثقلین ابراز داشت: قرآن کریم عِدل عترت و عترت عِدل و هم‌تراز قرآن کریم  است؛ بر این اساس اگر بنا باشد مؤمن عترت را بشناسد باید به سراغ قرآن کریم برود و اگر خواست قرآن کریم را بشناسد باید به سراغ عترت پیامبر(ص) برود؛ اگر قرآن از عترت جدا شود نتیجه اش را میتوان به وضوح در اسلام آمریکایی آل سعود مشاهده کرد که با شعار «حسبنا کتاب الله» دست به شیعه کشی می‌زنند.

حجت الاسلام میرزا محمدی در پایان با اشاره به فعالیت های آمریکا و دیگر دشمنان اسلام برای نابودی دین بیان داشت: آمریکا امسال 900 میلیون دلار برای ضربه زدن به فرهنگ عاشورایی در کشور ایران هزینه کرده است؛ مؤمن در برابر اینهمه هجمه های دشمنان دین و شیعه باید حافظ جایگاه امامت باشد؛ بنابراین اشک بر امام حسین(ع) باید به وادی نصرت معصومین(ع) ختم شود./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات