۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۲۹۹۲۰
آیت الله علم الهدی:

جریان های سکولار قصد مصادره نام شهدای انقلاب را دارند

امام جمعه مشهد گفت: امروز در جریان انقلاب ما عده ای از سیاستمداران نه در جنگ هشت سال دفاع مقدس و نه جنگ مدافعان حرم شرکت کردند و بعد از این که در جناح خود شهیدی نداشتند تصمیم به اخذ شهید اجاره ای از خانواده شهدا گرفتند.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی شامگاه چهارشنبه در ادامه سلسله جلسات هفتگی تفسیر قرآن کریم که در محل مهدیه مشهد برگزار شد، به بیان نکات تفسیری آیه شریفه «قُل هَلْ تَرَبَّصُونَ بِنَا إِلاَّ إِحْدَى الْحُسْنَيَيْنِ وَنَحْنُ نَتَرَبَّصُ بِكُمْ أَن يُصِيبَكُمُ اللّهُ بِعَذَابٍ مِّنْ عِندِهِ أَوْ بِأَيْدِينَا فَتَرَبَّصُواْ إِنَّا مَعَكُم مُّتَرَبِّصُونَ» پرداخت.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به شأن نزول این آیه شریفه، اظهار کرد: بعضی از منافقین در هنگام جنگ نزد پیامبر اکرم(ص) می آمدند تا در جنگ حضور پیدا نکنند. آن ها می گفتند «ما را امتحان نکنید چرا که اگر انسان های خوبی بودیم به جنگ می آمدیم» و همیشه به دنبال توجیه عملکرد خود بودند.

جریان های سکولار قصد مصادره نام شهدای انقلاب را دارند

وی تصریح کرد: امروز هم در جریان انقلاب ما عده ای از سیاستمداران نه در جنگ هشت سال دفاع مقدس و نه جنگ مدافعان حرم شرکت کردند و بعد از این که در جناح خود شهیدی نداشتند تصمیم به اخذ شهید اجاره ای از خانواده شهدا گرفتند. این افراد که در بینش سیاسی سکولار به گونه ای خانواده برخی شهدا را جذب خود می کنند تا آن شهید را به اسم جریان خود در جامعه معرفی کنند.

آیت الله علم الهدی با بیان این که هر جنگی از دو وجه پیروزی و شکست برخوردار است، به بررسی رفتار منافقان در صورت وقوع هر یک از وجوه فوق، بر اساس آیه مذکور پرداخت و گفت: قرآن می فرماید رفتار منافقین به گونه ای بوده که اگر مسلمانان پیروز می شدند و دشمن را سرکوب می کردند، آن ها از پیروزی مسلمانان ناراحت می شدند و اگر شکست می خوردند، می گفتند «ما می دانستیم شما شکست می خورید و به همین دلیل در جنگ شرکت نکردیم.»

منافقان در جنگ و محاصره علیه مسلمانان به جهاد نمی پردازند

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این که پیام این آیه شریفه، خیر بودن نتیجه جهاد برای خدا در صورت پیروزی و یا شهادت است، افزود: در جریان هشت سال دفاع مقدس عده ای به شهادت رسیدند و بسیاری از همسنگران آن ها سالم هستند اما امروز بعد از گذشت 28 سال از دفاع مقدس، خط زندگی برخی از آن ها به کلی تغییر کرده و سبک زندگی متفاوتی را در ابعاد گوناگون زندگی خود ترتیب داده اند.

وی با اشاره به این که معنای خیر بودن پیروزی در برابر دشمنان، به فرموده امام باقر(ع) زنده ماندن برای دیدن امام زمان(عج) تلقی شده، تصریح کرد: امروز استکبار جهانی در حال سنگ اندازی در مسیر ظهور امام زمان(عج) است و در نتیجه هرگونه مبارزه با استکبار جهانی، یاری رساندن به امان زمان(عج) محسوب می شود. کسانی که در این راه از اسلام دفاع می کنند یا شهید می شوند یا زنده می مانند تا ظهور آن حضرت را درک کنند و اگر در این میان از دنیا بروند، در هنگام ظهور مجددا قیام می کنند، چرا که در خط دفاع حضور داشته اند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: اگر بنا باشد ما در عرصه های اجتماعی تماشاچی باشیم و بعد بخواهیم به امام زمان(ع) ملحق شویم، چه تفاوتی با منافقان داریم؟ امروز دشمنان علیه اسلام ناب محمدی جنگ های اقتصادی، سخت و نرم را برنامه ریزی کرده و ما را در محاصره های گوناگونی قرار داده اند و در این شرایط اگر وارد جهاد شویم، یا شهید می شویم و یا به پیروزی می رسیم./820/پ204/ب1

ارسال نظرات