۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۵۳۰۶۲۸
آیت الله ری‌شهری:

تلاوت قرآن رزقی معنوی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری تلاوت قرآن کریم را رزق معنوی بیان کرد و گفت: تلاوت قرآن کریم باید به گونه‌ای باشد که خداوند از انسان راضی شود.
ریشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان مقدس برگزار شد، گفت: در بخش دیگری از دعای نورانی مکارم الاخلاق امام سجاد(ع) پس از سلام و درود به خداوند و خاندان رسالت از حضرت حق وسیع‌ترین رزق و روزی را در سن پیری و سالمندی درخواست می‌کنند.

وی افزود: در این فراز از دعا باید به چند نکته مهم توجه کرد نخست اینکه رزق چیست و به چه معنا است و چرا حضرت وسیع‌ترین رزق را در سالمندی از خداوند منان مسالت می‌کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در فرهنگ قرآن و حدیث رزق شامل روزی مادی و معنوی است، ابراز کرد: امیرمومنان علی(ع) فرمودند: «اللهم ارزقنی عقلا کاملا، بارالها؛ به من عقل کامل عطا کن» این کلام نورانی بیانگر نیاز انسان به عقل کامل است.

آیت‌الله محمدی ری‌شهری تلاوت قرآن کریم را رزق معنوی بیان کرد و اظهار داشت: طبق صریح روایات ما باید در هنگام تلاوت قرآن کریم از خداوند بخواهیم به ما جوری توفیق تلاوت دهد که سبب رضایت حضرت حق شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه بیشترین کاربرد رزق در روایات درخواست رزق معنوی است، خاطرنشان کرد: همه چیزهایی که برای انسان از نظر مادی و معنوی سودمند است به آن رزق اطلاق می‌شود بنابراین منظور از رزق در این فراز از دعای شریف مکارم الاخلاق شامل رزق معنوی و مادی می‌شود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات