۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۵۳۲۲۱۳

چند خبر کوتاه از خوزستان

انتصاب رییس جدید حوزه هنری خوزستان، برگزاری ۱۲۰ ساعت دوره تربیت مربیان قرآن سپاه حضرت ولی عصر(عج) در سطح استان، ارسال بیش از یک هزار اثر به سوگواره عکس و پوستر محرم ماهشهر و ادای احترام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به شهدای هفتکل چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، رییس حوزه هنری کشور، رییس جدید حوزه هنری خوزستان را برای مدت سه سال منصوب کرد.

براساس این گزارش، محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری کشور در حکمی حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین طباطبائی را به سمت ریاست حوزه هنری استان خوزستان منصوب کرد.

در حکم انتصاب حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین طباطبائی به سمت ریاست حوزه هنری استان خوزستان آمده است: با عنایت به سوابق و شایستگی‌های حضرتعالی و به پیشنهاد مدیرکل محترم امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری به موجب این حکم برای مدت سه سال به‌عنوان رئیس حوزه هنری استان خوزستان منصوب می‌شوید.

اهمیت استان پرافتخار خوزستان در طول  تاریخ اهمیتی است راهبردی و غیرقابل انکار؛ به‌ویژه فداکاری، مقاومت و حماسه‌های مردم این سامان در روزگار انقلاب اسلامی و در هشت سال دفاع مقدس فصل درخشانی است در مجموعه افتخارات ایران اسلامی که علی‌رغم تلاش‌های صورت‌گرفته حق آن در حوزه ادب  و  هنر چنان که باید ادا نشده است. اینک از جنابعالی که فرزند آن دیارید و بر مسائل و حساسیت‌های آن بهتر واقفید، انتظار می‌رود حوزه هنری خوزستان را به جایگاهی در خور شأن خوزستان بزرگ برسانید.

امید است در طول دوران مدیریت شما با تأکید به سند راهبردی و سیاست‌های ابلاغی حوزه هنری، شاهد تولید آثار فاخر هنری، ترویج فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی و حمایت از هنرمندان متعهد و تربیت هنرمندان جوان  و علاقه‌مند به انقلاب شکوهمندمان باشیم.

دوام موفقیت و سربلندی در خدمت صادقانه و خستگی‌ناپذیر را برای شما و سایر همکاران محترم از درگاه خدای متعال خواستارم.

لازم می‌دانم از زحمات آقای مجتبی کوچک‌زاده در دوران تصدی سرپرستی حوزه هنری خوزستان قدردانی کرده و برای ایشان و دیگر همکاران گرامی توفیقات روزافزون مسئلت نمایم.

گفتنی است، حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین طباطبائی متولد 1361 در شهرستان ایذه و دارای مدرک تحصیلی سطح 3 حوزه علیمه قم و فوق لیسانس(سطح 2) حقوق خصوصی موسسه امام رضا(ع) تهران است.

فیلمنامه نویسی، نمایشنامه نویسی، کارگردانی، بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون، مینیاتوریست، طراح و نقاش، تهیه کننده و مجری طرح سینما بودن از جمله سوابق حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین طباطبائی است؛ وی همچنین شاعر است و دستی هم در نویسندگی دارد.

مسؤولیت فرهنگی و مجری برنامه‌های فرهنگی تبلیغی دانشگاه آزاد واحد مجلسی اصفهان و مجتمع فولاد مبارکه، امام جمعه موقت و مربی دوره‌های ضمن خدمت شهر سردشت خوزستان، مدیر و استاد حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان باغملک خوزستان در سال 92، امام جمعه شهرستان کوهرنگ، استاد دانشگاه‌های آزاد و پیام نور از سال 92 تا 96 از جمله سوابق دیگر رئیس جدید حوزه هنری خوزستان است.

لازم به ذکر است، به‌زودی آیین معارفه حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین  طباطبائی به عنوان رئیس جدید حوزه هنری خوزستان با حضور مسؤولان کشوری و استانی انجام می‌شود.

برگزاری 120 ساعت دوره تربیت مربیان قرآن پایور سپاه حضرت ولی عصر(عج) در سطح نواحی استان

سرهنگ پاسدار عبدالحسین بنی تمیم، مسؤول معاونت عقیدتی سیاسی سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان امروز چهارشنبه 25 مهرماه در حاشیه مراسم دیدار آموزش یاران قرآن سپاه استان با آیت الله شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان درباره برگزاری دوره تربیت مربیان قرآن پایور استان پاسخ داد.

مسؤول معاونت عقیدتی سیاسی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین و یاران باوفایش، اظهار داشت: با توجه به اهداف و ماموریت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر آمادگی همه جانبه هم در بعد معنوی و هم در بعد اعتقادی فعالیت های قرآنی خوبی را در نظر گرفته ایم.

این مقام مسؤول افزود: در همین راستا از سوی معاونت تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی، دوره های متعددی برای کلیه پایوران از قبیل کادر رسمی، سربازان و کادر بسیج قرار داده شد.

سرهنگ پاسدار بنی تمیم در ادامه از تشکیل دوره تربیت مربیان قرآن کریم پایوران استان خبر داد و تصریح کرد: دوره تربیت و آموزشیار قرآن کریم را برای سربازان، کادر سپاه و بسیج استان که نزدیک به 120 ساعت آموزش است، را از چند روز اخیر برای پایوران سطح استان آغاز کردیم.

وی با اشاره به هدف تشکیل دوره تربیت مربیان قرآن کریم سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان، بیان داشت: به دنبال این هستیم که پایوران را با فرهنگ انسان ساز قرآن و معنویت بخش قرآن کریم این نور الهی، آگاهی بخشیم.

مسؤول معاونت عقیدتی سیاسی سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان ابراز داشت: آموزشیاران قرآن کریم که در این دوره حاضر هستند، نزدیک به 100 نفر از سراسر نواحی استان خوزستان هستند.

این مقام مسؤول در پایان اظهار داشت: دوره تربیت مربیان قرآن کریم به مدت یک ماه در مرکز تربیت آموزش اهل بیت( معاونت تربیت آموزش عقیدتی سیاسی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان) خواهد بود که در حال حاضر این دوره در حال برگزاری است.

سرهنگ پاسدار بنی تمیم در پایان با تشکر از اهمیت خبرنگاران به این رخداد فرهنگی و اعتقادی، اذعان داشت: از همه رسانه های جمعی که برای ترویج فرهنگ ناب قرآن کریم همت و تلاش می کنند تشکر و قدردانی می کنیم.

بیش از یک هزار اثر به سوگواره عکس پوستر و محرم ماهشهر ارسال شد

تاکنون بیش از ۱۱۰۰ اثر به چهارمین سوگواره عکس و پوسترمحرم شهرستان ماهشهر ارسال شده است.

به دنبال انتشار فراخوان منطقه‌ای چهارمین سوگواره عکس و پوستر محرم کانون بسیج هنرمندان شهرستان بندر ماهشهر، بیش از یک هزار و ۱۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

مهلت ارسال آثار جهت شرکت در چهارمین سوگواره عکس و پوستر محرم ۲۴ مهرماه اعلام شده است.

این سوگواره عکس و پوستر محرم با همکاری حوزه مقاومت بسیج صنایع پتروشیمی شهرستان بندر ماهشهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندر ماهشهر در سه بخش عکاسی حرفه‌ای، عکاسی با تلفن همراه، طراحی پوستر برگزار می‌شود.

چهارمین سوگواره عکس و پوستر محرم به صورت منطقه‌ای با همکاری سازمان بسیج هنرمندان استان خوزستان در سطح شهرستان‌های بندر ماهشهر، آبادان، خرمشهر، شادگان، هندیجان، رامشیر و رامهرمز برگزار شده است.

ادای احترام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به شهدای هفتکل

محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیاتی از کارکنان این اداره در سفر یک‌روزه به شهرستان هفتکل به شهدای این شهرستان ادای احترام کردند.

در این زیارت قبور شهدای والامقام هفتکل، حجت‌ الاسلام علی خلیلی امام جمعه هفتکل، اسحاق مرادی فرماندار این شهرستان و جمعی از مسؤولان، با حضور در گلزار هفت شهید گمنام هفتکل و ادای احترام به شهدا، محمد جوروند را همراهی کردند و یاد و خاطره شهدای اسلام را گرامی داشتند./9453/پ204/ب1

ارسال نظرات