۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۵۳۲۹۰۹
مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی خبر داد؛

ثبت نام ۵۵۰۰ نفر در سامانه سماح

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از خراسان جنوبی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که تا این لحظه برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ویزا صادر شده است.
نوفرستی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، ابوالفضل نوفرستی، مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ستاد اربعین در خراسان جنوبی فعال شده و سازمان حج و زیارت نیز مسؤول کمیته ثبت نام و اعزام است.

وی با بیان اینکه هم استانی ها برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین باید همسفرهای قابل اعتمادی را انتخاب کنند، گفت: ثبت نام، تهیه روادید و بیمه تنها از طریق سامانه سماح صورت می گیرد.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی افزود: کوله پشتی، چفیه، مواد غذایی، پتو، لباس و کفش مناسب، پول و ارز کافی از جمله نیازهای الزامی این سفر زیارتی است.

نوفرستی تصریح کرد: زائران باید قوانین و مقررات کشور میزبان را رعایت کنند و به بهداشت و سلامت، آداب سفر و نسبت به حفظ حقوق همسفرها آگاه باشند.

وی تصریح کرد: گذرنامه زائران برای تردد به مرزها و اعزام به عتبات عالیات باید 6 ماه اعتبار داشته باشد از این رو هم استانی ها به مدت زمان اعتبار گذرنامه توجه داشته باشند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه از حضور افرادی که بدون ویزا قصد ورود به کشور عراق دارند جلوگیری می شود، خاطرنشان کرد: پرهیز ار تفرقه گرایی و اختلافات قومی و ملیتی، همراه داشتن مشخصات فردی، رعایت مسائل امنیتی و حفاظتی، پرهیز از حجم زیاد پول و ارز و زیورآلات غیرضروری، تهیه داروهای خاص و مورد نیاز از جممله مواردی است که زائران باید رعایت کنند.

نوفرستی اظهار کرد: تاکنون 5 هزار و 500 نفر از خراسان جنوبی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که تا این لحظه برای 2 هزار و 500 نفر ویزا صادر شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 7 هزار و 500 نفر از استان در سفر اربعین شرکت کردند، گفت: زائران خراسان جنوبی از مرز چذابه تردد خواهند کرد./880/پ203/ب1

ارسال نظرات