۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۳۳۴۲۲

چند خبر کوتاه از خوزستان

مراسم معارفه مسؤول حوزه هنری خوزستان، نشست شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، یادواره شهدای مدافع حرم اندیمشک و انتصاب سرپرست فرمانداری ماهشهر چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین طباطبایی، طی مراسمی در اهواز و با حضور مسؤولان به عنوان مسؤول حوزه هنری استان خوزستان معارفه شد.

مسؤول جدید حوزه هنری خوزستان در این مراسم که در سینما بهمن اهواز برگزار شد، با بیان اینکه خوزستان فضای بسیار دلنشین و روح‌افزایی دارد، گفت: هنرمندی در دل به دست آوردن است نه دل شکستن و درِ دفتر حوزه هنری به روی همه ایده‌های هنری در حوزه ارزش‌های دینی و مذهبی باز است.

این مقام مسؤول در ادامه با تجلیل از مدیران پیشین حوزه هنری استان، ابراز داشت: از زحمات مدیران قبلی حوزه هنری استان و آقای مجتبی‌ کوچک‌زاده تشکر می‌کنم.

حجت الاسلام طباطبایی تصریح کرد: تکیه ما بیشتر روی شهرستان‌ها است؛ هنرمندان هر چه که در چنته دارند رو کنند.

وی افزود: کارهایی که در تراز انقلاب اسلامی باشد به دیده منت قبول می‌کنیم؛ ما از هنر فاخر در قالب موسیقی،داستان،شعرو فیلم و ... استقبال می کنیم.

مسؤول حوزه هنری استان خوزستان اظهارداشت: اولویت اول ما دایره‌المعارف پایداری استان خوزستان است و دفتر ادبیات پایداری استان باید فعال شود تا سال دیگر باید ان‌شاءالله بتوانیم آن را ارائه کنیم.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه حوزه هنری در بحث اعتبارات نیازمند تغییر بنیادین است، گفت: اعتبارات باید در حوزه فرهنگ بیشتر شود و اگر به ولنگاری فرهنگی رسیدیم به مرز بحران می‌رسیم.

حجت الاسلام طباطبایی افزود: اگر در حوزه فرهنگ که زیربنای همه تعهدات دیگر است، اساسی کار کردیم، در هیچ حوزه‌ای آسیب نخواهیم دید و مسؤولان باید بیشتر به مقوله فرهنگ توجه کنند.
 

وی در پایان گفت: خیلی‌ها حوزه هنری را در استان را نمی‌شناسند؛ این گمنام بودن یک نهاد خوشنام مناسب نیست و باید آن را معرفی کنیم و این رسالت بر دوش هنرمندان است.

نشست شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد

نشست شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با حضور سید محمد رضا موالی‌زاده، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونان این اداره و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های خوزستان برگزار شد.

براساس این گزارش، در این نشست معاونان اداره کل، مدیران ستادی، رؤسا و سرپرستان ادارات شهرستان‌ها گزارشی از عملکرد خود ارائه دادند. 

محمد جوروند در این نشست ضمن بررسی عملکرد مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان، میزان تاثیر گذاری، رضایت مردم و انسجام با وزارت و سایر ادارات استان را معیاری برای ارزیابی عملکرد دانست و ابراز داشت: در عمل خود اخلاص، طلب رضای خدا و تقوا را اصل قرار دهیم که در این صورت موفق خواهیم بود و رستگاری دنیا و آخرت را به دست خواهیم آورد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به تحولات انجام شده در نحوه انجام فرایند کارهای اداری خاطر نشان کرد: باید در راستای برنامه‌های کلان کشوری حرکت کنیم و با سیاستگذاری‌های فرهنگی دولت به‌ویژه برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همگام و منسجم عمل کنیم.

جوروند ضمن اعلام برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری اداره کل در نیمه دوم سال، از برگزاری جشنواره تئاتر نفت به عنوان نخستین جشنواره با موضوع و محوریت صنعت نفت خبر داد، و گفت: از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها درخواست می‌کنیم با دعوت از گروه‌های تئاتر فعال در شهرستان‌ها به صورت موثر در جشنواره شرکت کنند.

یادواره شهدای مدافع حرم اندیمشک برگزار خواهد شد

 یادواره شهدای مدافع حرم اندیمشک با حضور مسؤولان، خانواده های معظم شهدا و دیگر اقشار مختلف مردم در این شهرستان برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، سخنران این یادواره که همزمان نیز مراسم عزاداری شهادت حضرت رقیه(س) در آن برپا خواهد بود، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نوری، امام جمعه اندیمشک و رئیس شورای سیاستگذاری پیشین استان البرز خواهد بود.

همچنین، کربلایی ابوذر مهرابی نیز به مداحی اهل بیت علیهم السلام و ستایش شهدای مدافع حرم در جبهه های حق علیه باطل خواهد پرداخت.

گفتنی است این مراسم باشکوه در مسجد سیدالشهداء کوی لور شهرستان اندیمشک، روز سه شنبه مورخ 2 آبان ساعت 20:30 برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است، این یادواره شهدای مدافع حرم و مراسم شهادت حضرت رقیه(س) به همت کانون فرهنگی مسجد سیدالشهداء کوی لور و حوزه مقاومت بسیج شهید مدنی برگزار خواهد شد.

گفتنی است شهرستان شهید پرور و ولایت مدار اندیمشک هشت شهید مدافع حرم والامقام به دفاع از حریم ولایت تقدیم نموده است که یکی از آنان روحانی بوده است.

سرپرست فرمانداری ماهشهر منصوب شد

تغییرات استاندار خوزستان این بار به فرمانداری ماهشهر رسید و فرماندار این شهرستان بندری تغییر کرد.

در حکمی از سوی غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان سید امیرحمزه موسوی به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان ماهشهر منصوب شد.

منصور قمر پیش از این به عنوان فرماندار شهرستان ماهشهر مشغول خدمت بود.

پیش از این نیز فرمانداران شهرستان‌هایی مانند شوش دانیال و رامشیر  تغییر کردند و سرپرست آنها از سوی استاندار خوزستان منصوب شد./9453/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات