۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۵۳۳۸۸۴
آیت الله سعیدی:

تأکید بر امن بودن کشور نباید سبب غفلت مسؤولان و مردم شود

امام جمعه قم با بیان این که تأکید بر امن بودن کشور نباید سبب غفلت مسؤولان و مردم شود، گفت: وقتی کشور در امنیت قرار دارد بدان معنا نیست که مسؤولان و مردم به خواب بروند.
دیدار فرمانده سازمان پدافند غیر عامل با علما و مراجع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) امروز در دیدار سردار جلالی رییس سازمان پدافندغیر عامل کشور با بیان این که پدافند غیرعامل یک کار و تدبیر بسیار مهم است، گفت: باید در برابر حوادث قدم مدبرانه برداشت و از تهدیدات جلوگیری کرد.

وی افزود: آموزه های قرآنی مسلمانان را توصیه به مقابله با دشمن می کند، پدافند غیرعامل باید در عرصه های  گوناگون حضور داشته باشد تا از تهدیدها در تمام زمینه ها جلوگیری شود، از این رو پدافند غیرعامل مسأله ای بسیار مهم است.

آیت الله سعیدی اظهار داشت: اسلام تأکید می فرماید که باید حرکت های پیشگیرانه برای عدم اثر توطئه ها و خنثی سازی آن ها انجام شود، در مسأله پدافند غیرعامل با دو تهدید طبیعی و غیرطبیعی رو به رو هستیم، یک مسأله مربوط به حوادث طبیعی همانند سیل و زلزله می شود.

وی ادامه داد: مسأله دیگر این است که در برابر ما دشمنی وجود دارد که هدف های آنان را قرآن بیان فرموده و خود دشمنان نیز اهدافشان را بیان کردند و باید در برابر آنان ایستادگی کرد، اگر پدافند غیرعامل فعال نباشد فرصت حمله در اختیار دشمن قرار می گیرد.

امام جمعه قم با بیان این که دفاع مقدس و جنگ های منطقه درس و  تجربه ای برای نظام اسلامی بود، ابراز داشت: تأکید بر امن بودن کشور نباید سبب غفلت مسؤولان و مردم شود، وقتی کشور در امنیت قرار دارد بدان معنا نیست که مسؤولان و مردم به خواب بروند.

وی عنوان کرد: فعالیت پدافند غیرعامل بسیار گسترده است که عقل و تدبیر حرف اول را در آن می زند، اگر معنویتی که رهبری فرمودند در جامعه وجود داشته باشد دست غیب همراه جامعه خواهد بود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: اگر در پدافند غیرعامل کاری می شود مسؤولان نباید آن را در تنگنای بودجه و مسائل سیاسی قرار دهند، مسائل صیانت از انقلاب و مردم بسیار اهمیت دارد، موضوع امنیت و سلامت مردم و عزت و اقتدار نظام و رهبری شوخی بردار نیست.

وی در پایان اضافه کرد: امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) در جریان‌کربلا به صورت پدافندغیرعامل عمل کردند تا این حماسه در تاریخ باقی بماند./1323/۲۰۲/ح

ارسال نظرات