۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۵۳۵۴۹۷
مدیرکل ارشاد قم مطرح کرد؛

ضرورت حرکت جمعی نهادهای فرهنگی در برگزاری بهتر همایش ها

حسینی کاشانی با تأکید بر این که نهادهای فرهنگی باید به سمت فعالیت های فرهنگی جمعی روی بیاورند، گفت: اثرگذاری همایش ها و حرکت های دسته جمعی، اثرگذاری و بازدهی را چندین برابر می کند.
حسینی کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید موسی حسینی کاشانی در حاشیه نخستین دوره سوگواره «سفینة النجاه» که از سوی بسیج هنرمندان قم در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، گفت: فلسفه برگزاری این همایش با توجه به نزدیکی ایام اربعین حسینی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار داشت: ظرفیت همیشگی شعر آیینی در شهر مقدس قم، برگزاری چنین جلساتی با حضور شاعران قم را با موضوعات روز می طلبد.

وی در ادامه سخنان خود ابراز داشت: با توجه به آمادگی که بسیج هنرمندان استان قم در این زمینه داشت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز آمادگی برای این همکاری اعلام کرد.

حسینی کاشانی یادآورد شد: این آغاز یک حرکت است که قطعا ادامه دار خواهد بود و در صدد هستیم که به صورت فصلی یا سالیانه این همایش را برگزار کنیم.

وی با تأکید بر این که برگزاری چنین جلساتی ایجاد انگیزه بیشتری در شعرا خواهد کرد تا به شعر آیینی بپردازند، گفت: حضور اساتید برجسته ای چون محمدعلی مجاهدی نگاه شعرا نسبت به فلسفه وجودی شعر آیینی و داستان عاشورا را متحول می کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطرنشان کرد: در این همایش ها نکات و اصولی بیان می شود که قطعا برای شعرا مفید فایده خواهد بود و در رشد و ترقی آن ها اثرگذاری می کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر این که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده همکاری با نهادهای فرهنگی و هنری است، افزود: ما در کنار نهادهای فرهنگی هستیم و آن ها را مساعدت می کنیم تا برنامه های بهتری اجرا کنند.

حسینی کاشانی در پایان بیان داشت: امیدواریم که نهادها از فضای فعالیت های دوگانه بیرون بیایند و بتوانند با کمک هم یک برنامه جمعی داشته باشند که اثرگذاری و کیفیت آن نیز چندین برابر می شود./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات