۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۳۶۰۹۹
با رویکرد زیارتی تبلیغی صورت گرفت؛

اعزام ۲۰۰ طلبه حوزه علمیه خراسان شمالی به آیین اربعین حسینی

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی از اعزام نزدیک به ۲۰۰ نفر استاد و طلبه برادر و خواهر حوزه علمیه استان به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی خبر داد.
اعزام مبلغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی، صبح امروز در آیین بدرقه طلاب و روحانیان اعزامی به اربعین حسینی، با اشاره به اعزام تعدادی از طلاب و اساتید حوزه علمیه استان به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، اظهار داشت: این اعزام‌ها در راستای اهداف تبلیغی حوزه علمیه انجام می‌گیرد.

وی افزود: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی با حضور خیل عزاداران حسینی فرصت مناسبی برای تبیین و تعمیق اندیشه‌های اسلامی است که در این راستا حوزه علمیه استان با اعزام 200 نفر از اساتید و طلاب مدارس علمیه شهرستان‌های استان به این راهپیمایی در پی تبلیغ و ترویج اندیشه‌های اسلامی و فلسفه قیام عاشورا است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه از این تعداد طلاب اعزامی 14 نفر طلبه خواهر هستند، اضافه کرد: طلاب و روحانیان اعزامی به‌صورت منسجم و سازمان‌دهی شده از سوی حوزه علمیه خراسان شمالی و از شهرستان‌های بجنورد، شیروان، فاروج، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اعزام می‌شوند.

وی با تأکید بر آمادگی کامل اساتید و طلاب اعزامی به این مراسم عظیم معنوی، ادامه داد: در راستای آماده‌سازی طلاب و روحانیان اعزامی به این حرکت عظیم معنوی و جهانی از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و با ایجاد زیرساخت‌های لازم دوره‌های آموزشی کاربردی برای اساتید و طلاب برگزار شده است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه اعزام به پیاده‌روی اربعین حسینی در راستای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: اساتید و طلاب در راستای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تبیین و ترویج اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران به این راهپیمایی معنوی اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های تبلیغی اساتید و طلاب اعزامی حوزه علمیه خراسان شمالی در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: تبلیغ رودررو، برپایی نماز جماعت، سخنرانی در موکب‌های بین‌راهی، همراهی با کاروان‌های پیاده، پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهات زائران، خدمت‌رسانی به زائران پیاده و سخنرانی برای زائران ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده طلاب اعزامی در این مراسم جهانی است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار داشت: حضور طلاب و روحانیان در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی که تلفیقی از عشق و بصیرت حسینی را به نمایش می‌گذارد یکی از مصادیق و نمونه‌های بارز جهاد فی سبیل الله است؛ چراکه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی چهره اسلام و مکتب اهل بیت (ع) را در سطح جهانی به نمایش می‌گذارد.

گفتنی است، در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری درمجموع هزار و 700 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات