۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۵۳۶۲۸۵
عضو جامعه روحانیت مبارز:

ولایت بالاترین و ارزشمندترین نعمت الهی به بندگان است

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه ولایت بالاترین و ارزشمندترین نعمت الهی به بندگان است، گفت: اگر بندگان شاکر و قدردان نعمات الهی باشند خداوند آن مردم را بزرگ و عزیز می کند در غیر این صورت با کفران نعمت به خواری و ذلالت گرفتار می‌شوند.
حجت الاسلام عبدوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد تقی عبدوس، عضو جامعه روحانیت مبارز، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه دوم صفر در مسجد شهید بهشتی(ره) برگزار شد، گفت: یکی از سنتهای الهی در قرآن کریم سنت شکر است.

وی افزود: اگر بندگان شاکر و قدردان نعمات الهی باشند خداوند آن مردم را بزرگ و عزیز کرده و اگر کفران نعمت کنند آنان را خوار و ذلیل می‌کند.

حجت الاسلام عبدوس با بیان اینکه خداوند به انسان‌ها دو گونه نعمت باطنی و ظاهری عطا کرده است، اظهار داشت: حضرت حق در سوره مبارکه لقمان می‌فرماید: خداوند نعمتهای ظاهری و باطنی را برای شما گسترانده است؛ نعمتهای ظاهری شامل نعماتی می‌شود که انسان می‌بیند و لمس می‌کند اما نعمت‌های معنوی و باطنی شامل ولایت و رسالت می‌شود، امام صادق(ع) فرمودند: ولایت بالاترین و ارزشمندترین نعمت الهی به بندگان خداست.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: خداوند می‌فرماید: نعمت الهی را شکر کنید؛ ما از بسیاری از نعمت‌های الهی بی خبر هستیم. امام جعفرصادق(ع) فرمودند: انسان همان که می‌تواند غذا بخورد جای شکر دارد؛ بنابراین انسان در هنگام غذا باید نسبت به این مهم شکرگزار باشد.

وی با اشاره به اینکه سه نوع شکر نعمت وجود دارد، گفت: انسان در شکر قلبی باید بداند که هرچه دارد خداوند متعال به او عطا کرده است و این اعتقاد قلبی اگر در وجود کسی باشد شکر قلبی را به جای آورده است.

حجت الاسلام عبدوس ادامه داد: دیگر شکر زبانی است، امام صادق(ع) می‌فرمایند: نعمت کوچک و بزرگ را اگر کسی بگوید الحمدالله شکر زبانی را به جای آورده است؛ در شکر عملی انسان حق ندارد از نعمات الهی در مسیر انجام گناه بهره ببرد. براساس آیات الهی اگر همه انسانها جمع شوند تا شکر یکی از نعمتهای خداوند را به جای بیاورند قادر به این کار نخواهند بود.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید براینکه انسان هرگز نباید خود را طلبکار خداوند بداند، تصریح کرد: امام علی(ع) فرمودند: خداوند اگر کمترین نعمت را به ما بدهد شکر آن را به جای می‌آوریم؛ انسان هرگز نباید اظهار فقر و نداری کند، خداوند بی نیاز از شکرگزاری بندگان بوده بلکه خود انسانها نیازمند به شکر نعمات الهی هستند.

وی ادامه داد: خداوند می‌فرماید: بندگان شکرگزار من کم هستند؛ انسان باید در مقابل خوبی دیگران قدردان باشد تا فرهنگ نیکی کردن به دیگران در جامعه گسترش یافته و نهادینه شود.

حجت الاسلام عبدوس به شهادت رساندن پیامبران و اولیای الهی را ناسپاسی و کفران نعمت بیان کرد و گفت: به شهادت رساندن امام حسین(ع) بالاترین ناسپاسی تاریخ بود./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات