۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۵۳۸۱۱۳
حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان:

تقوا عامل بازدارنده انسان از گناهان است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انسان با تقوا هرگز گناه نمی‌کند، گفت: تقوا انسان را از گناه باز می‌دارد که این مهم با اطاعت از دستورات الهی میسر می‌شود.
هاشمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مهدیه تهران، گفت: انسان با تقوا خود را در عالم هستی رها شده محسوب نمی‌کند.

وی افزود: قانون و مقررات در عالم دنیا حاکم است بر همین اساس اگر انسان از آن قوانین تخطی کند طبیعت او را جریمه خواهد کرد بنابراین انسان‌ها حق ندارند در نظام دنیا کمترین خلافی انجام دهند چرا که به آنان آسیب خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با استناد به کلام امیرمومنان علی(ع)، ابراز کرد: حضرت می‌فرمایند: این پسر آدم چقدر به خودش می‌بالد در حالی که ابتدای او آب گندیده و انتهایش مرگ است، او طاقت یک ذره آب را ندارد و خفه می‌شود، نه خود روزی می‌دهد نه می‌تواند مانع مرگش شود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه گناه برای انسان به منزله همان یک قطره آب است که باعث نابودی او می‌شود، اظهار داشت: تقوا انسان را از گناه باز می‌دارد که این مهم با اطاعت از دستورات الهی میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه اعمال نیکو گناه انسان را پاک می‌کند، ابراز کرد: به همان مقدار که عمل صالح گناه را پاک می‌کند به همان میزان گناه اعمال انسان را در معرض حبط و نابودی قرار می‌دهد. انسان با تقوا هرگز گناه نمی‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان ادامه داد: خداوند در برابر گناه انسان صبر پیشه می‌کند اما زمانی که صبر او پایان یابد دیگر راهی برای نجات او باقی نمی‌گذارد.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه انسان در عالم دنیا باید مراقب باشد چه می‌شنود و چه می‌خورد گفت: انسان از خوردن مال حرام و شنیدن کلام باطل نهی شده است و متقین اهل مال حلال و شنیدن سخن نیکو هستند./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات