۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۳۸۵۶۶
امام جمعه موقت پردیسان:

رفتار ملت بزرگ ایران در کرمانشاه یک الگوی جهانی است

حجت‌‌الاسلام والمسلمین غفوری گفت: رفتار ملت بزرگ ایران در کرمانشاه یک الگوی جهانی است، چرا که در امدادرسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه هیچ‌گاه مطرح نشد که چه کسی سنی، شیعه، اهل حق و... است، بلکه همه ملت یکپارچه به صحنه آمدند و انسان‌های نیازمند را یاری رساندند.
غفوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیت‌الله غفوری، امام جمعه موقت پردیسان قم امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه پردیسان با اشاره به اهمیت طلب روزی حلال، بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) فرموده است خداوند متعال دوست دارد بندگانش را در طلب روزی حلال در تأمین زندگی خسته ببیند.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین غفوری با بیان این که یکی از نکات مهم در رعایت تقوا رزق و روزی حلال است، اظهار داشت: متأسفانه برخی انسان‌ها به راحتی به دنبال لقمه حرام یا شبهه‌ناک می‌روند، در حالیکه اساس بسیاری از گرفتاری‌ها زندگی بشر امروز عدم توجه به همین مطلب است.

وی با اشاره به روایتی از امام حسن مجتبی(ع)، ابراز داشت: با مردم طوری رفتار کنید که دوست دارید مردم با شما چنین برخوردی داشته باشند. شایسته است انسان در هر شرایط و موقعیتی که قرار دارد، رفتاری از خود نشان دهد که اگر خود جای آن فرد قرار می‌گرفت، چنین برخوردی را انتظاری داشت.

امام جمعه موقت پردیسان با ابراز تأسف از گرفتاری‌هایی که بر اساس اخلاق‌های ناشایست در جامعه به وجود می‌آید، تصریح کرد: بسیاری از ناراحتی‌ها از سخنانی نشأت می‌گیرد که نباید بر زبان انسان جاری شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز سالروز وفات پیامبر اکرم(ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و آخر ماه صفر سالروز شهادت حضرت علی‌ بن موسی الرضا(ع) و بنابر روایتی نخستین روز ماه ربیع نیز سالروز شهادت امام عسکری(ع) است.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین غفوری با بیان این که مردم ایران ملت وفاداری هستند، عنوان کرد: وفاداری مردم ایران نسبت به پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت‌(ع) در دو ماهه محرم و صفر هویدا شد و اوج این حرکت با حضور قریب به 2 و نیم میلیون جمعیت در راهپیمایی عظیم اربعین بود که مسیر نجف تا کربلا را پیاده طی کردند.

وی افزود: صحنه‌هایی در مراسم جهانی پیاده‌روی اربعین وجود دارد که قابل توصیف نیست و هر انسانی باید آن صحنه را ببیند و درک کند.

امام جمعه موقت پردیسان با تسلیت به مناسبت حادثه اخیر کرمانشاه، گفت: زلزله دردناک کرمانشان و استان‌های همجوار بسیار مصیبت‌بار بود.

وی با بیان این که برای مجروحین و حادثه‌دیدگان این واقعه مصیبت‌وار آرزوی شفای عاجل دارم، اظهار داشت: خداوند متعال از ملت عزیز، غیور و بندگان مخلصی که برای کمک به هم‌نوعانشان پیش قدم شده‌اند پاداش خواهد داد.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین غفوری ابراز داشت: رفتار ملت بزرگ ایران در کرمانشاه یک الگوی جهانی است، چرا که در امدادرسانی به مردم زلزله زده کرمانشان هیچ‌گاه مطرح نشد که چه کسی سنی، شیعه، اهل حق و... است، بلکه همه ملت یکپارچه به صحنه آمدند و انسان‌های نیازمند را یاری رساندند./878/۲۰۱/ح

ارسال نظرات