۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۵۳۸۶۹۰
استاد حوزه علمیه قم:

شیعه مدیون روشنگری های حضرت زهرا است

حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی با بیان اینکه شیعه مدیون اقدامات و روشنگری های حضرت زهرا(س) است، گفت: اگر این روشنگری ها نبود، قطعا ما شیعیان نیز پیرو یکی از فرق انحرافی شده بودیم.
حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین زین العابدین بیگدلی امروز در مراسم عزاداری دهه پایانی صفر در دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: مخالفان شیعه معتقدند رسول خدا(ص) بدون وصیت از دار دنیا رفته اند و بعد از خود وصی معین نکرده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم تأکید کرد: آن ها تصور می کردند که شهادت ایشان ناگهانی بوده و از شهادت خود خبر نداشتند؛ در حالی که پیامبر اکرم(ص) زمانی که «معاذ بن جبل» را برای تبلیغ به یمن می فرستادند، خبر از دنیا رفتن خود را به او داده بودند.

وی به تبیین مبانی تاریخی برای رفع این شبهه اشاره کرد و گفت: رسول خدا(ص) در توصیه به معاذ می فرماید، اهل یمن تازه مسلمان هستند و بر آن ها سخت نگیر و بدان بعد از اینکه از یمن برگردی دیگر مرا نخواهی دید و قبر مرا زیارت خواهی کرد؛ معاذ هم می گوید بعد از بازگشت از تبلیغ یمن، رسول خدا(ص) از دار دنیا رفته بودند.

کارشناس و مبلغ مذهبی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در جای دیگر حضرت به اصحاب فرمودند، ببینید که من چگونه حج به جای می آورم و مناسک را از من بگیرید که دیگر من را نخواهید دید؛ همچنین در سرزمین منا و پیش از غدیر خم، رسول خدا(ص) درباره ولایت خطبه خواندند و برخی کفار سر و صدا ایجاد کردند و نگذاشتند که صدای رسول اکرم(ص) به جمعیت برسد؛ راوی می گوید از انتها به ابتدای جلسه آمدم و از پدر خود پرسیدم که پیامبر چه مطلبی را بیان فرمودند؟

وی ادامه داد: پدر راوی می گوید که حضرت درباره وصی و جانشین خود سخن گفتند و مسأله امامت را مطرح کردند؛ همین کارگردان های صحنه سرزمین منا در غدیر هم کاری کرده بودند که کسی گرد پیامبر اکرم(ص) جمع نشود که پس از آن آیه «یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک» نازل شد.

حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی افزود: زمان نزول سوره نصر پیامبر اکرم(ص) گریستند، دلیل آن را پرسیدند که رسول اکرم(ص) فرمودند، این سوره پیامی درباره مرگ من دارد؛ ایشان در ادامه فرمودند این قسمت از سوره «و رأیت الناس یدخلون فی دین الله افواجا» که مردم فوج فوج به دین اسلام می گرایند، آرزوی همیشگی من بوده و گواهی بر مرگ من است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم بیان داشت: رسول خدا(ص) فرمودند، فتنه ها مثل شب تار گسترده شده و فتنه اخیر که فتننه منافقین از فتنه مشرکین تبعیت کرده، شر آن از فتنه اول بیشتر است؛ منافقین بدتر از مشرکان هستند چون مثل موش از زیر می شکافند و جلو می روند و حرکت آن ها ظاهری نیست.

وی در پایان تصریح کرد: شیعه مدیون اقدامات و روشنگری های حضرت زهرا(س) است که اگر این روشنگری ها نبود، قطعا ما شیعیان نیز پیرو یکی از فرق انحرافی شده بودیم./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات