۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۵۳۸۸۴۸
استاد حوزه علمیه قم:

ثمره مجالس عزاداری فرهنگ سازی است

حجت الاسلام صادقی واعظ با بیان اینکه راه رسیدن به توحید، ولایت است، گفت: در مجالس عزاداری فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) تبیین می شود و ما گریه بر امام حسین(ع) را از اهل بیت(ع) داریم.
صادقی واعظ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا صادقی واعظ صبح امروز در روز شهادت امام رضا(ع) در دفتر حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: امام رضا(ع) در نیشابور حدیث سلسلة الذهب را بیان می فرمایند و عرضه می دارند که پیروی از ولایت و اهل بیت(ع) است که انسان را به ایمان و توحید می رساند؛ در واقع راه رسیدن به توحید از ولایت عبور می کند.

کارشناس و مبلغ مذهبی حوزه علمیه قم با بیان اینکه هر کس محبت نسبت به امیر مؤمنان(ع) داشته باشد مسلمان و هر که نسبت به ایشان بغض داشته باشد، از دایره اسلام خارج است، گفت: آنچه برای خدای متعال قابل اهمیت است، عمل افراد و قلب آن هاست؛ هر قلبی که در آن محبت و ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) است، راهی بهشت می شود.

وی با اشاره به اینکه در روایت آمده که حضرت علی(ع) تقسیم کننده بهشت و جهنم است، ادامه داد: از نظر امام رضا(ع) جامعه شیعه به همه مسائل زندگی توجه ویژه دارد و درد دیگران را درد خود می داند.

حجت الاسلام صادقی واعظ خاطرنشان کرد: اهل بیت(ع) و شیعیان حقیقی همیشه در صدد رفع مشکل و گره باز کردن از کار دیگران بدون کمترین منتی هستند؛ این اعمال خیر، ذخیره ای برای آخرت است.

وی با بیان اینکه کمک به مردم زمانی رخ می دهد که فرد در میان مردم باشد، افزود: اهل بیت(ع) همیشه با غلامان خود در یک سفره می نشستند و عرضه می داشتند که خدا، پدران و دین ما یکی است و هیچ تفاوتی در میان ما وجود ندارد.

کارشناس و مبلغ مذهبی حوز علمیه قم تأکید کرد: ثمره چنین مجالسی، همان فرهنگ سازی است که امام رضا(ع) و اهل بیت(ع) انجام می دادند و تأکید بر گریه بر امام حسین(ع) داشتند؛ ما به تأسی از اهل بیت(ع) در عزای اباعبدالله الحسین(ع) گریه می کنیم./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات