۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۵۴۰۳۵۹
آیت‌الله ری شهری:

تقوای عقلی زمینه ساز رسیدن به همه کمالات معنوی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رعایت تقوای الهی انسان را به سوی سعادت دنیوی و اخروی سوق می‌دهد، گفت: تقوای عقلی زمینه ساز تقوای شرعی و کلید رسیدن به همه کمالات معنوی است.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، شب گذشته در جلسه تفسیر سوره بقره که در مصلای بزرگ همین آستان مقدس برگزار شد، گفت: منظور از فلاح در قرآن کریم رستگاری در دنیا و آخرت است.

وی افزود: خداوند انسان را به داشتن زندگی نیکو در دنیا و آخرت دعوت کرده و دین را پشتوانه سعادت ایشان معرفی می‌کند بنابراین انسان باید سبک زندگی‌اش بر پایه دین استوار باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تقوا، ایمان و احسان را مایه سعادت دنیوی و اخروی انسان بیان کرد و اظهار داشت: تقوای عقلی زمینه ساز تقوای شرعی و کلید رسیدن به همه کمالات معنوی است، انسان به واسطه عقل می‌تواند تقوا را در وجود خود تقویت کند و مقتدرانه با امیال نفسانی به مبارزه و مجاهده برخیزد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه بالاترین توفیق گناه نکردن است، تصریح کرد: انسان برای ترک گناه باید از خداوند استمداد بطلبد تا بتواند از گناه پرهیز کند و یک لحظه هم گناه نکند.

آیت‌الله محمدی ری شهری با اشاره به اینکه تقوا انسان را از بندگی شهوت، غضب و امیال شهوانی آزاد می‌کند، گفت: تقوا انسان را از هلاکت نجات داده و او را به مسیر سعادت هدایت می‌کند./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات