۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۵۴۱۵۸۷

فارغ التحصیلی ۳۲۰۰ نفر از همسران طلاب در دوره‌های معارف اسلامی

مدیر امور مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه از فارغ‌التحصیلی ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از همسران طلاب در کلاس های معارف اسلامی خبر داد.
حجت الاسلام شورورزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اکبر شورورزی ظهر امروز در همایش دانش پژوهان دوره معارف اسلامی ویژه همسران طلاب «طرح کوثر» که در سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه(س) برگزار شد، اظهار داشت: این مرکز تمام تلاش خود را می کند تا فراگیری کیفی در میان همسران طلاب ایجاد شود و این فراگیری کاربردی و عملی باشد.

مدیر امور مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه گفت: در این راستا در 10 دفتر خانواده برای همسران طلاب اقدامات و فعالیت هایی در دست انجام است و مسؤولان محترم حوزه علمیه نیز باید در جریان این امور باشند و انتظارات همسران طلاب را مدنظر قرار دهند.

وی ادامه داد: در طول سال هایی که در بحث مشاوره و خانواده در خدمت طلاب بوده ام، دغدغه ما این بوده که هر یک از همسران طلاب که در کلاس های معارف شرکت می کنند، خیلی راحت باشند و اذیت نشوند.

حجت الاسلام شورورزی تصریح کرد: مسؤولان ستادی باید ما را در این زمینه یاری کنند و حجت الاسلام قابل که امور مشاوره و خانواده طلاب را در سطح کشوری برعهده دارند، با خلاقیت و روحیه جهادی منتظر اخبار خوش در زمینه امور طلاب دانش پژوهان معارفی هستیم.

وی با بیان اینکه حدود 15 سال است که کلاس های معارف اسلامی برای همسران طلاب ایجاد شده است، بیان داشت: همسران طلاب فضای مهارت ها و کلاس هایی که باید بگذرانند را به خوبی دنبال می کنند؛ تعداد فارغ التحصیلان این کلاس ها بالغ بر 3 هزار و 200 نفر بوده و برنامه های مختلفی برای این افراد تدارک دیده شده است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: متناسب با نیاز و محل تجمع خانواده طلاب دفاتر معارف ایجاد شده که تعداد آن ها به 10 دفتر در مناطق مختلف شهر مقدس قم رسیده است؛ هر ساله حدود 650 همسر طلبه در این دفاتر مشغول به تحصیل هستند و این دفاتر همانند یک حوزه علمیه بزرگ است که پردیسان بالاترین جمعیت را با 270 نفر به خود اختصاص داده است.

وی مجموع کلاس های برگزار شده در طول یک ماه را 720 کلاس عنوان کرد و ابراز داشت: عناوین این کلاس ها شامل قرآن کریم، اخلاق کاربردی، روش تدریس و کلاسداری، عقاید، تربیت فرزند، احکام و همسرداری می شود.

مدیر امور مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه با بیان اینکه جهت رفاه حال طلاب و همسران آن ها مهد کودک را به شکل استاندارد در این دفاتر برگزار کرده ایم، گفت: مربیان مهدکودک سال گذشته در دوره هایی شرکت کردند تا بتوانند به خوبی به تربیت و پرورش کودکان بپردازند؛ همچنین بیمه مسؤولیت کودکان در این دفاتر برقرار شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته کارگاه «مهدویت» برای اساتید معارف برگزار شد که دوره تکلیمی آن در سال جاری برگزار خواهد شد؛ همسران طلاب آخر هر سال در شبستان حرم مطهر حضرت معصومه(س) با نظم و شکوه خاصی امتحانات را برگزار و در آن شکرت می کنند.

حجت الاسلام شورورزی نتیجه نظر سنجی کیفیت کلاس های سه ساله معارف که از شرکت کنندگان گرفته شده را 81 درصد عالی و 15 درصد خوب عنوان کرد و گفت: در جهت تقویت و کیفی سازی این دفاتر اقداماتی انجام شده است و سعی می شود که موازی کاری ها کاهش پیدا کند.

وی در پایان تصریح کرد: با این حجم فعالیت ها در دفاتر معارف خانواده طلاب، باید اعتبارات بیشتری تخصیص داده شود و رایزنی هایی با دیگر قسمت های حوزه باید انجام شود تا همسران طلاب که 3 سال در این دفاتر تحصیل می کنند، از مزایایی برخوردار شوند و جایگاهی در حوزه علمیه داشته باشند./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات