۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۵۴۲۰۱۵
امام جمعه بابل:

ولادت امام صادق آغازی برای استحکام فرهنگ شیعه شد

امام جمعه بابل با بیان این مطلب که ولادت امام صادق(ع) مبدایی برای استحکام فرهنگ شیعه شد، گفت: امام صادق(ع) مذهب شیعه را با تربیت شاگردان در حوزه علمی و فقهی مستحکم کرد و در پرتو نورانی حوزه بزرگ علمیه ایشان، غنای امروز فقه شیعه و پویایی آن به وجود آمد.
امام جمعه بابل در جمع معتکفان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امشب در جشن میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) در جمع طلاب شهرستان بابل با تبریک این ایام، گفت: خداوند ولادت پیامبر(ص) را یک ولادت متفاوت با دیگر ولادت ها برای بشریت معرفی می کند زیرا این مولود با برکت، مدار و محور فیض الهی است.

وی افزود: مهمترین چهره پیامبر(ص) برای آفرینش رحمه للعالمین است زیرا خداوند دریچه رحمت خود را از طریق پیامبراعظم(ص) برای همه مخلوقات و هستی گشود.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) به مخدوش کردن چهره پیامبر از سوی غرب پرداخت و تصریح کرد: درسایه خباثت ها، رزالت ها و کینه ورزی محققان و مستشرقان غربی نسبت  به پیامبر(ص) با همه توان به ویژه ابزار رسانه سعی بر مخدوش کردن چهره رحمت پیامبر(ص) و پوشاندن آن گرفتند تا به جای آن چهره ای غضبناک و خشن از پیامبر اسلام(ص) برای جامعه بشری عرضه بدارند.

وی ادامه داد: از جمله جلوه های رحمت پیامبر(ص) در وقت ولادت ایشان، قطع شدن نفوذ شیاطین در آسمان ها است و از این رو شیطان از معظوف شدن جامعه بشری نسبت به پیامبر(ص) بیمناک است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی مهمترین رحمت ها را از جانب پیامبر(ص)، رحمت در هدایت بیان کرد و اظهار داشت: پیامبر(ص) به حدی نسبت به هدایت افراد علاقه مند و مصر بر تاباندن نور ایمان بر دل های آنها بود که از ایمان نیاوردن آن ها ناراحت می شد و خداوند در قرآن این حال پیامبر(ص) را به جان دادن در مسیر هدایت توصیف می کند و به پیامبر خود هشدار می دهد.

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) در طول بیست و سه سال نبوت در مقابل تمام دشنام ها، دشمنی ها و بی ادبی هایی که نسبت به آن حضرت انجام گرفت، همواره برخوردی توأم با رحمت نسبت به افراد نشان داد و هیچ گاه مقابله به مثل نکرد.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل یکی از جلوه های رحمت پیامبر(ص) را رحمت در رفع عذاب بیان کرد و گفت: خداوند در قرآن به صراحت وجود پیامبر(ص) را در زمین موجب عدم نزول بلای حتمی بر افراد مستحق عذاب بیان می کند و این نشانه مهمی از حضور با برکت و توام با رحمت پیامبر(ص) در دنیا است.

وی از جمله جلوه ها و نمادهای رحمه للعالمین پیامبر(ص) را شفاعت آن حضرت بیان کرد و ادامه داد: بنا بر روایت های متعدد ظرفیت شفاعت هیچ کس به اندازه نبی مکرم اسلام(ص) نیست و  خدا به برکت پیامبر(ص) هرکسی متوسل به آن حضرت(ص) شود را دست خالی بر نمی گرداند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این مطلب که رحمت پیامبر(ص) با رحلت آن حضرت منقطع نشده است، اظهار داشت:  بعد از پیامبر(ص) جلوه های رحمت آن حضرت در وجود فرزندان آن حضرت(ص) و امامان معصوم(ع) ادامه یافت و ما همچنان از این فیض رحمت بهره مند هستیم.

امام جمعه بابل با گرامیداشت ولادت امام صادق(ع) و خدمات عظیم امام، خاطرنشان کرد: ولادت امام صادق(ع) مبدایی برای استحکام فرهنگ شیعه است و آن حضرت مذهب شیعه را با تربیت شاگردان در حوزه علمی و فقهی مستحکم کرد.

وی ادامه داد: غنای امروز فقه شیعه و پویایی آن در پرتور نورانی حوزه بزرگ علمیه امام صادق(ع) است که توانست عظمت شیعه و مکتب اهل بیت(ع) را به رخ بکشد./1313/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات