۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۵۴۲۴۵۶
امام جمعه صالح آباد:

پیروی از ولایت بر همگان واجب است

حجت الاسلام افتخاری گفت: ما عقیده داریم جلو و یا عقب افتادن از ولایت کار ناپسندی است و باید همیشه همگام و همراه با ولی فقیه در همه جبهه ها فعالیت کنیم.
حجت الاسلام حمید افتخاری

حجت الاسلام حمید افتخاری امام جمعه صالح آباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان با اشاره به لزوم همراهی با ولایت گفت: ما عقیده داریم جلو و یا عقب افتادن از ولایت کار ناپسندی است و باید همیشه همگام و همراه با ولی فقیه در همه جبهه ها فعالیت کنیم.

وی تصریح کرد: محدوده اوامر ولی امر مسلمین مشخص است اما گاهی اوقات مسائلی پیش می آید که نباید منتظر دستور ماند و باید تا آنجا که در محدوده اختیارات ما است تلاش در اصلاح امور کنیم.

امام جمعه صالح آباد مسایل فرهنگی را در راس موضوعات آتش به اختیار دانست و گفت: از مصادیق مهم در بحث آتش به اختیار مسائل فرهنگی است که نیازمند اقدام جدی همه مسوولان در مقابله با هجمه های فرهنگی است.

وی خاطر نشان کرد: در دنیای امروز که هر لحظه دشمنان به دنبال ایجاد شبهه های فراوانی هستند هر کس باید با هر توانایی که دارد در این زمینه وارد شود و بی تفاوت نباشد.

حجت الاسلام افتخاری به رسالت تبلیغی حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه با توجه به رسالت تبلیغی و وظیفه ای که به دوش آن ها است قطعا باید پیش گام در مبارزه با مشکلات باشند.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه در مرحله اول باید تولید کننده علم باشد، سپس عامل و انجام دهنده آن و در نهایت نیز پرچم دار و پیش قدم در جامعه باشد.

امام جمعه صالح آباد با اشاره به اهمیت فضای مجازی گفت: در فضای مجازی انواع مطالب ناصحیح در قالب های صحیح تولید می شود و متاسفانه جوانان ما وقت عظیمی را صرف استفاده نادرست از فضای مجازی می کنند.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که توانایی کار در این زمینه را دارند باید وارد صحنه شوند چرا که این یک سنگر و یکی از مصادیق آتش به اختیار است./۹۷۹/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات