۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۵۴۳۰۴۰

پنجمین جشنواره پژوهشی پژوهشگاه قرآن و حدیث برگزار شد

پنجمین جشنواره پژوهشی پژوهشگاه قرآن و حدیث پیش از ظهر امروز در مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث برگزار شد.
پنجمین جشنواره پژوهشی پژوهشگاه قرآن و حدیث

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پنجمین جشنواره پژوهشی پژوهشگاه قرآن و حدیث پیش از ظهر امروز با سخنرانی آیت الله اعرافی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام سبحانی رییس پژوهشکده کلام اهل بیت(ع) به تبیین اهمیت حدیث پرداخت و عنوان کرد: نقش حدیث در دانش های اسلامی بسیار ارزشمند است و اگر قرار است علوم اسلامی در داخل و بطن علوم انسانی گسترش پیدا کند، نیازمند تمرکز در حوزه حدیث شناسی است.

در ادامه حجت الاسلام برنجکار رییس دانشکده قرآن و حدیث با اشاره به دستاوردهای علمی و پژوهشی این دانشکده اظهار کرد: چهار پژوهشکده و 12 گروه در این پژوهشگاه مشغول به کار و فعالیت هستند که انتشار بیش از  30 عنوان کتاب از دستاوردهای پژوهشی در یکسال گذشته است.

آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور به عنوان سخنران ویژه این همایش به تبیین چند موضوع مهم در بحث حدیث پرداخت و تصریح کرد: نسبت قرآن و حدیث، نسبت حدیث و سیره، استحکام پایه های رجالی و مسائلی از این قبیل، موضوعاتی است که باید در موضوع حدیث مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: حوزه در بحث قرآن و حدیث به قلمرو جدیدی وارد شده و مرحله ای تازه را آغاز کرده است و پژوهشگاه قرآن و حدیث پیشگام این موضوع بوده است.

در پایان این همایش از پژوهشگران برتر پژوهشگاه قرآن و حدیث تجلیل به عمل آمد.

حجت الاسلام باقریان از پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع)، حجت الاسلام صادقی از پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی، حجت الاسلام سیداکبر موسوی از پژوهشکده کلام اهل بیت(ع) و حجت الاسلام سید محمدحسن حکیم از پژوهشکده علوم و معارف حدیث به عنوان پژوهشگران برتر با دریفات تندیس و لوح تقدیر، مورد تجلیل قرار گرفتند.

گفتنی است در انتها از آثار منتشره پژوهشکده قرآن و حدیث در یکسال اخیر رونمایی شد./872/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات