۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۵۴۶۱۱۱
آیت‌الله خاتمی:

حوادث اخیر نشانه عقده گشایی آمریکا است/ مراجع و روحانیت در کنار محرومان و کارگران هستند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور تأکید کرد که مراجع و روحانیت همراه محرومان، کارگران و کسانی که مشکلات معیشتی دارند، هستند.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران حضور حماسی، کارساز و خودجوش مردم ایران در پاسخ به فتنه‌گران را نشأت گرفته از بصیرت آنان دانست و گفت: مردم با راهپیمایی با شکوه در برابر آشوبگران و فتنه‌گران نشان دادند که انقلاب اسلامی به جان آنان بسته است.

وی با بیان این‌که مردم بصیر ایران عمق فتنه‌ها را می‌شناسند و از حوادثی که این چند روز بر کشور گذشت با خبر هستند، افزود: آنچه این روزها بر کشور ما می‌گذرد جلوه‌ای از عقده‌گشایی‌های آمریکا است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: در عرصه بین‌المللی دنیای استکبار دم به دم شکست خورده است؛ داعش دست‌پرورده خودشان بود و گفته بودند که موصل بخواهد آزاد شود ۱۰ تا ۳۰ سال طول می‌کشد اما به کمک ایران هشت ماهه کار تمام شد.

وی گفت: می‌خواستند اسرائیل جدید در منطقه درست کنند، آن قدرتی که ناکامشان گذاشت ایران بود.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: پول‌ها خرج کردند تا عراق تحت سلطه آنها باشد اما اینگونه نشد، پول‌ها خرج کردند تا سوریه خط مقدم مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی شکست بخورد و نشد و آنچه انجام می‌شود جلوه‌ای از عقده‌گشایی‌ها است.

وی با بیان این‌که پول فتنه اخیر را عربستان داد و طراحی آن را آمریکا کرد و قرار بود از اتاق آمریکا در هرات و اربیل کم کم سلاح به ایران ارسال و در بهمن کار را تمام کنند، اظهار داشت: یکی از تفاله‌های تاریخ گفته بود که ۲۲ بهمن در ایران هستند اما من به این تفاله و دیگر تفاله‌ها می‌گویم که تا ابد جای شما ایران نیست.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که اغتشاشات از اعتراضات شروع شد که اصل آن بر حق بود، گفت: اعتراضات مردم که می‌گفتند مرگ بر گرانی حق است و کیست که از گرانی خوشش بیاید؛ منتهی اعتراضات باید قانونی و با مجوز صورت گیرد. این‌که حرف مردم شنیده شود درست است نباید حق گم شود.

وی روحانیت و بزرگان دینی و مراجع را همراه محرومان، کارگران و کسانی که مشکلات معیشتی دارند دانست و با بیان این‌که مسؤولان نباید وارد بازی‌های جناحی شوند، ابراز کرد: مردم آزادی می‌خواهند که صدایشان شنیده شود، اما صدایی که به نیابت از ترامپ و نتانیاهو برمی‌خیزد صدای ملت نیست، صدای بیگانه است و ملت این صدا را خفه می‌کند.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: صدایی که به نیابت از نتانیاهو بلند می‌شود و صدای آنان که می‌گویند نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران و دروغ می‌گویند، روز حادثه جانشان را فدای ایران نخواهند کرد، شنیدنی نیست و باید خفه شود.

وی افزود: معترضان واقعی و کسانی که مشکل داشتند و مال باخته بودند خط خودشان را از فتنه‌گران جدا کردند و از آن به بعد ضد انقلاب سوار بر موج شد و در نهایت عجز و با آن همه ارتش رسانه‌ای کاری از پیش نبردند و این نشانه بدبختی ترامپ و رییس جمهور فرانسه است که با معدود ارازل و اوباش ذوق زده شدند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که برخی از این‌ها آموزش‌ دیده‌های خارج توسط ضد انقلاب بودند که آمدند کشته به جای بگذارند و فتنه بیافرینند، بیان داشت: برخی از سربازان امام زمان(عج) و پاسداران را کشتند و به هر نقطه‌ای که نشانی از دین داشت حمله و غارتگری کردند و این به یقین کار ضد انقلاب بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سه تشابه و یک تفاوت برای سه فتنه سال ۷۸، ۸۸ و ۹۶ نام برد و گفت: در هر سه فتنه آمریکا، رژیم صهیونیستی و اخیرا عربستان جلودار بودند و گروهک‌های منفور ملت مانند سلطنت‌طلب‌ها که پرونده سیاهی از غارتگری، جنایت، شکنجه و مبارزه با دین دارند حضور داشتند که البته سلطنت‌طلب‌ها آرزوی آمدن به ایران را به گور خواهند برد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: آنان به نام ملت خیانت به ملت کردند، غارت کردند، به مقدسات اهانت و به عزاداران سیدالشهدا اهانت کردند و در همین حرکات به اسلام اهانت کردند.

وی وجه مشترک سوم این سه فتنه را حضور اقلیت بسیار ناچیزی دانست که به وقاحت زبان خود را زبان ملت جا می‌زنند.

آیت‌الله خاتمی درباره تفاوت این سه فتنه توضیح داد: در فتنه اخیر خیلی زود خودشان را رو کردند و به سرعت چهره ضد اسلامی و ضد ایرانی خود را نشان دادند و آمدند به پرچم ایران که نماد عزت، غیرت و عظمت یک ملت و مزین به الله اکبر است با کمال وقاحت اهانت کردند.

وی با بیان این که نیروی انتظامی این جنایتکار را دستگیر کرده و او مستحق اشد مجازات است، اظهار داشت: اصول‌گرا، اصلاح‌طلب و حتی آنها که چندان علاقه‌ای هم به دین نداشتند، این جنایت را محکوم کردند.

خطیب نماز جمعه تهران فضای مجازی را آتش بیار معرکه دانست و با بیان این‌که وقتی فضای مجازی بسته و محدود شد فتنه فروکش کرد، گفت: این‌که مقام معظم رهبری می‌فرمایند امروز در فضای مجازی هزاران توپخانه در حال شلیک به سمت ملت ایران است، یعنی این توپخانه را از کار بیندازید.

وی افزود: حضرت آیت‌الله مکارم فرمودند که به جای برخی شبکه های اجتماعی که به لجنزار تبدیل شده اند باید فضای مجازی سالم در دست جامعه قرار گیرد و امنیت و اخلاق و ایمان و سلامت جامعه را حفظ کنید؛ بنابراین نگویید موقتا قطع کردیم دوباره برمی‌گردانیم، این شیاطین برگردند دوباره همان آش هست و همان کاسه.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: ما معتقدیم فضای مجازی یک ظرفیت است و می‌تواند فرصت و یا بحران باشد که در کشور ما تبدیل به بحران شد، فضای مجازی داشته باشیم اما سرور آن داخل باشد و خودتان آن را مدیریت کنید.

خطیب نماز جمعه تهران با طرح این سؤال که چرا اینترنت و اینترانت ملی را نمی‌آورید، در صورتی که تمام امکانات آن فراهم است، گفت: ما با فضای مجازی مخالف نیستیم، بلکه با فضای مجازی که کلیدش دست نظام باشد موافق هستیم و از زبان این ملت می‌گویم ملت با فضای مجازی که کلیدش دست آمریکا باشد موافق نیست.

وی با بیان این‌که حضرت آقا می‌فرمایند فضای مجازی تبدیل به قتلگاه دین و اخلاق جوانان شده است، با تشکر از وزیر ارتباطات که این عرصه را مدیریت و یکی از کانال‌های ضد انقلاب و آتش بیار اغتشارات را تعطیل کرد، افزود: اگر آقایان بار دیگر این فضا را باز کنند و اغتشاش پیش بیاید پیش خدا و نزد این مردم جوابی نخواهند داشت.

آیت‌الله خاتمی همچنین از نیروهای مسلح، نیروی انتظامی، سربازان گمنام امام زمان(عج) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر و تصریح کرد: از دستگاه قضایی انتظار داریم با فریب‌خورده‌ها با رأفت، رحمت و برادری برخورد کنند.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) درباره برخورد شدید با فتنه‌گران، گفت: آنهایی که معاندانه وارد شدند و بر موضعشان پافشاری می‌کنند آمریکایی هستند، از دستگاه قضایی می‌خواهیم به آمریکایی‌ها رحم نکنید و معنای رحم نکنید هم آن است که مجازاتی برای اینها در نظر بگیرید که عبرت‌آموز باشد.

امام جمعه موقت تهران در پایان سخنان خود با بیان این‌که انقلاب و نظام اسلامی ایران، الهی و شجره طیبه است و حمایت و عنایت خدا را با خود به همراه دارد، تصریح کرد: چراغ راه در برابر فتنه‌ها ولایت است./920/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات