۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۵۴۷۵۲۸
حجت الاسلام آهنگران:

عده‌ای برای خوشایند آمریکا به آرمان‌ها پشت پا می‌زنند

حجت الاسلام آهنگران با ابراز گلایه از برخی مسؤولان، گفت: متأسفانه عده‌ای برای خوشایند آمریکا و ایادیش بر آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران که با خون‌های پاک و مطهر شهداء شکل گرفته است، پشت پا می‌زنند.
حجت الاسلام و المسلمین آهنگران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سومین روز درگذشت مرحومه سیده صدیقه هاشمی شهیدی، صبیه امام جمعه شهرستان لامِرد، خواهر زاده اخوان علوی و همسر سید محمد هادی صالحی با حضور حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات دولت دوازدهم برگزار شد.

حجت الاسلام حسنعلی آهنگران، در این مراسم با تأکید بر این که روز 19 دی ماه یادآور حرکت عظیم مردم شرافتمند قم برای دفاع از امام عظیمالشان انقلاب است، اظهار داشت: این حرکت از بیت شریف حضرت آیتالله نوری همدانی آغاز شد، اما مزدوران وابسته به رژیم طاغوت پهلوی تعدادی از راهپیمایان را در چهار راه بیمارستان به شهادت رساندند.

وی با بیان این که این مراسم برای تکریم مقام مادر برپا شده است، ابراز داشت: مقام مادر به قدری والا است که ما هیچگاه نخواهیم توانست در عظمت و شخصیت مادر سخن بگوییم.

حجت الاسلام آهنگران با قرائت آیه «لا تَعْبُدُونَ إِلاَّ اللَّهَ وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً»، تصریح کرد: چنانچه خداوند متعال در آیه شریفه 83  سوره مبارکه بقره فرموده است؛ پس از پرستش خداوند، به پدر و مادر خود نیکی و خدمت کنید.

وی خاطرنشان کرد: امیر مؤمنان(ع) در روایتی میفرماید؛ انسان اگر گوش شنوایی داشته باشد و به یاد مرگ باشد، نیازی به واعظ و گوینده نخواهد داشت.

این کارشناس دینی مرگ را انتقال از مکانی به مکان دیگر معرفی کرد و گفت: برخی مرگ را نابود شدن و از بین رفتن انسان میپندارند در حالی که مرگ به منزله حکم انتقالی است که انسانی را از یک استان به استان دیگری منتقل میکند.  

وی افزود: بشر در راه انتقال باید توجه داشته باشد که چگونه از عمر خود استفاده کرده و چه توشهای برای شب اول قبر و خانه تنگ خود ذخیره کرده است.

حجت الاسلام آهنگران عنوان کرد: انسان یک روز متولد میشود و روزی نیز میرسد که روحش از کالبد بدنش خارج میشود. اما آنچه در این میان مهم است، آن است که بشری در دوران زندگی خود به چه میزان با مفاهیم قرآن آشنایی پیدا کرده و آیات قرآن کریم به چه اندازهای در وی اثر گذاشته است.

وی با ابراز گلایه از برخی مسؤولان، اظهار داشت: متأسفانه عدهای برای خوشایند آمریکا و ایادیش بر آرمانهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران که با خونهای پاک و مطهر شهداء شکل گرفته است، پشت پا میزنند.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: این مزدوران چقدر بیچارهاند که به دیگران خدمت میکنند تا جمهوری اسلامی ایران را از پا در آورند.

گفتنی است، مراسم هفتم آن مرحومه نیز روز جمعه 22 دی ماه سال جاری از ساعت8:30 تا 11 در حسینیه اعظم شهرستان لامرد شیراز برگزار خواهد شد./878/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات