۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۵۴۹۲۸۳
آیت الله سبحانی:

اشکالات خط عثمان طه در نگارش قرآن کریم اصلاح شود

حضرت آیت الله سبحانی تأکید کرد: باید یک شیوه خط جدیدی برای نگارش قرآن به وجود آید که از شیوه خط قبلی فاصله زیادی نداشته باشد، ولی اشکالات شیوه خط عثمان طه در آن نباشد.
آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در دیدار معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در موسسه امام صادق(ع) برگزار شد، با اشاره به لزوم توجه بیشتر جامعه اسلامی به قرآن و اهل بیت(ع) اظهار داشت: پیامبر اسلام  دو یادگار یعنی قرآن و عترت را برای ما باقی گذاشته است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه  اگر قرآن و حدیث را از اسلام بگیریم، چیزی در این دین باقی نمی‌ماند، افزود: در مدارس تا جایی که امکان دارد باید دانش آموزان را با قرآن مجید و احادیث رسول اکرم(ص) آشنا کنیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: باید وزارت ارشاد با همکاری وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، کتاب‌های مناسب را در سطوح مختلف در زمینه قرآن و عترت تدوین کند.

حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به کتاب منشور جاوید اظهار کرد: این کتاب در زمانی که دسترسی به منابع اسلامی سخت بود، نوشته شد و وزارت ارشاد می‌تواند این کتاب را خلاصه و به زبان‌های مختلف ترجمه کند؛ ظرفیت موسسه امام صادق(ع) نیز در اختیار وزارت ارشاد است و محققان این موسسه می‌توانند در زمینه تحقق اهداف وزارت ارشاد به این وزارتخانه کمک و یاری داشته باشند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به این که فهم حدیث توسط علمایی همچون فیض کاشانی و علامه مجلسی بسیار خوب بود، عنوان داشت: در دوران معاصر نیز آیت‌الله حجت فهم حدیث خوبی داشت، اما علم حدیث متاسفانه اخیرا ضعیف شده و آیت‌الله ری شهری با تاسیس دارالحدیث در حقیقت می خواهد علم حدیث را در شیعه احیا کند.

حضرت آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: در دوره ‌ای که نظام جمهوری اسلامی در خدمت مفسران و محدثان است، باید گام‌های بزرگی در زمینه قرآن و حدیث برداشته شود و باید کتاب‌های حدیثی از نظر متن، سند و دلالت مورد بررسی قرار گرفته و بعد از آن در دست چاپ قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان این که عربستان سعودی اصرار دارد که شیوه خط عثمانی حفظ شود، گفت: به عقیده من باید یک شیوه خط جدیدی برای نگارش قرآن به وجود آید که از شیوه خط قبلی فاصله زیادی نداشته باشد، ولی اشکالات شیوه خط عثمان طه در آن نباشد./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات