۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۵۵۲۱۶۰
نماینده خبرگان رهبری:

کمبود روحانی در کاروان‌های زیارتی وجود ندارد

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: امروز دیگر مانند گذشته با کمبود روحانی در کاروان های زیارتی آذربایجان مواجه نیستیم.
جت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم تودیع و معارفه مسؤول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در استان اظهار داشت: بنده زمانی که مسؤولیت بعثه رهبری در منطقه شمال غرب را تحویل گرفتم، با کمترین امکانات و نیروی انسانی کارها پیش می‌رفت.

وی با بیان این‌که بارها در دوران آیت الله ری‌شهری و حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر بارها خواستار معرفی فرد دیگری به عنوان مسؤول دفتر بعثه در آذربایجان‌شرقی بوده‌ام، خاطرنشان کرد: از تمامی مدیران کاروان‌ها، روحانیان، مداحان و کلیه عزیزانی که در طول 15 سال گذشته یاور بعثه رهبری بوده اند، تشکر می کنم.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که روند برگزاری آزمون برای جذب روحانی کاروان های حج، عمره و عتبات عالیات به صورت منظم ادامه دارد، گفت: امروز دیگر مانند گذشته با کمبود روحانی در کاروان های زیارتی آذربایجان مواجه نیستیم، چنانکه بسیاری از روحانیان قبول شده در آزمون منتظر اعزام به همراه کاروان ها هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مقام و منزلت حضرت زینب(س) پرداخت و اظهار داشت: آن بانوی مکرم اسلام در شجاعت همچون پدرش و در ایثار و فداکاری مانند برادرش حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بود، او عالمه غیر معلمه بود و الگویی تمام عیار برای عموم بشریت محسوب می شود.

همچنین علی روحی ملکی، مدیر دفتر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی در سخنانی اظهار داشت: طبق برنامه زمان بندی شده از 25 بهمن نام نویسی زائران حج تمتع سال آغاز خواهد شد که ابتدا داوطلبان تشریف به بیت الله الحرام تا 95 نام نویسی می شوند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از خدمات 15 ساله حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی تجلیل و حجت الاسلام ایران نژاد به عنوان مسؤول جدید بعثه مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی معرفی شد./935/پ203/ب1

ارسال نظرات