۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۵۵۲۲۱۱
نماینده ولی‌فقیه در قزوین:

فریب خورده دنیا در آخرت مغبون و زیانکار است

نماینده ولی‌فقیه در قزوین گفت: انسان از این جهت مغبون و زیانکار می‌شود که مشاهده می‌کند افضل و کرامات را به اسفل و ادنی فروخته است؛ بر همین اساس چنین فردی در دنیا مسکین و بیچاره و در آخرت مغبون و زیانکار خواهد بود.
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در جلسه اخلاق که در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد، با اشاره به نامه 31 نهج‌البلاغه گفت: حضرت علی(ع) در این نامه ضمن معرفی خود رهنمودها و نصایحی را برای فرزند خود مطرح می‌کند که به حقیقت برای همه شیعیان درسی بزرگ و معارفی ارزشمند است.

وی در ادامه با اشاره به محتوای نامه 31 نهج‌البلاغه افزود: امیرمومنان(ع) در این نامه می‌فرمایند برای فرزندی سخن می‌گویم که سالک و پوینده راه بوده و در جوانی در آرزوهای خود سیر می‌کند زمانی بیدار می‌شود که دیگر شور و نشاطی ندارد برای فرزندی سخن می‌گویم که آلام و آرزوها او را فرا گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین در ادامه با اشاره به تبیین فرازی از نامه سی ویک نهج‌البلاغه در خصوص نشانه گرفتن انسان از سوی دردها و رنج‌ها اظهار کرد: انسان هر قدر که از خود مراقبت کند همواره در معرض بیماری‌ها قرار خواهد گرفت انسان سال‌ها و ماه‌ها در گرو بیماری و درد قرار گرفته و همان‌طور که زندگی را شروع می‌کند آن را به اتمام خواهد رساند.

وی در ادامه انسان را بنده و عبید دنیا دانست و ابراز کرد: انسان‌ها در این دنیا خود را عبید و بنده آن کرده و مشغول تجارت هستند، هنگامی که پای آزمایش و امتحان به میان می‌آید دینداران اندک می‌شوند از این رو، اگر انسان تربیت دینی شود هیچ‌گاه فریفته دنیا نخواهد شد.

این استاد اخلاق در ادامه با اشاره به توجه انسان به روز قیامت گفت: خداوند متعال در آیه 33 سوره لقمان می‌فرماید «ای مردم عهد و پیمان‌های خود را با خداوند متعال حفظ کنید این عهد و پیمان همان تقوا است و نسبت به روزی که هیچ پدری نمی‌تواند به فریاد هیچ پسری برسد واهمه داشته باشید».

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق(ع) پیرامون فریفتگی دنیا خاطرنشان کرد: کسی که فریب دنیا را می‌خورد در دنیا زمین‌گیر خواهد شد؛ یعنی دنیا نمی‌گذارد که آن فرد بزرگ شده و سربلند شود کسی که فقط به دنیا مشغول شود در آخرت مغبون خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به مغبون شدن انسان در روز قیامت عنوان کرد: انسان از این جهت مغبون و زیانکار می‌شود که مشاهده می‌کند افضل و کرامات را به اسفل و ادنی فروخته است بر همین اساس چنین فردی در دنیا مسکین و بیچاره و در آخرت مغبون و زیانکار خواهد بود.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به مهم‌ترین راه نجات انسان از تاریکی‌های دنیا تصریح کرد: انسان از تاریکی‌های فریب دنیا و آرزومندی‌های آن نجات پیدا نخواهد کرد مگر اینکه صادقانه و خالصانه به سوی خداوند متعال برگشته و تضرع به درگاه او داشته باشد احوال و اخبار خود را همواره رصد کرده و عیوب خود را بشناسد.

وی در پایان گفت: اگر انسان بخواهد همان‌گونه که هست باقی مانده و رشد نکند چنین فردی را دین و شریعت و سنت‌های الهی تایید نکرده و در علم و عمل شقی‌تر از او کسی نخواهد بود؛ زیرا چنین فردی ضایع‌کننده‌ترین افراد در عمر و زندگانی خود خواهد بود./۸۷۳/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات