۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۵۵۲۶۳۷
مدیر حوزه علمیه کوثر:

حوزه علمیه کوثر در سطح ۲، ۳ و ۴ طلبه می‌پذیرد

مدیر حوزه علمیه کوثر گفت: حوزه علمیه کوثر در سطح ۲، ۳ و ۴ طلبه می‌پذیرد.
کوثر

خدیجه جلالی مدیر حوزه علمیه کوثر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره برنامه‌ و ظرفیت پذیرش طلاب، گفت: امیرمومنان علی(ع) در خطبه دیباج می‌فرمایند: قرآن را تلاوت کنید، قرآن بهار دلها، حیات‌بخش و نشاط‌انگیز است، از قرآن شفا بجویید که شفای سینه‌ها در آن است، علم قرآن را بیاموزید و به آن عمل کنید تا رستگار شوید، عالم بی‌عمل چون جاهل سرگردانی است که از بیهوشی جهل به خود نمی‌آید حجت بر نابخردان عظیم‌تر خواهد بود.

وی افزود: هدف ما از برگزاری دروس دینی در حوزه علمیه تحصیل فهم قرآن است چرا که فهم دین به واسطه فهم قرآن رخ می‌دهد، از این جهت ما باید تمام اصول زندگی خود را براساس آیات قرآنی، سیره پیامبر(ص) و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) بنا بگذاریم.

جلالی بیان داشت: حوزه علمیه کوثر قدمت زیادی دارد که در سال 1363 تشکیل شده و زیر نظر سازمان تبلیغات است، فهم و تعلیم دین، دفاع و تحقق دین در زندگی روزمره افراد از جمله اهداف و اصول کلان حوزه علمیه کوثر است که در این راستا بر اساس اهداف و سیاست‌های سازمان تبلیغات بحث تبلیغ را به صورت جدی دنبال می‌کند.

مدیر حوزه علمیه کوثر عنوان کرد: حوزه علمیه کوثر از معدود حوزه‌هایی است که سطح 2، 3 و 4 معادل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را دربرمی‌گیرد بنابراین با توجه به ظرفیت حوزه و شرایط آن هر ساله طبق روال مرکز مدیریت اعلام پذیرش طلاب صورت می‌گیرد.

وی افزود: امسال در حوزه علمیه کوثر 30 طلبه در سطح 2 مقطع دیپلم به صورت حضوری و نیمه حضوری پذیرش خواهند شد، مقطع سطح 3 نیز شامل چهار گرایش تفسیر، علوم قرآنی، فقه و اصول، کلام اسلامی، مذاهب و تاریخ اسلام است در این مقطع در هر گرایش حدود 15 نفر پذیرش می‌شوند، همچنین سطح 4 در دو رشته فقه خانواده و تفسیر تطبیقی برگزار می‌شود.

جلالی اظهار داشت: پذیرش در سطح 2 بدون آزمون و سطح 3 و 4 با برگزاری آزمون صورت می‌گیرد، پس از قبولی طلاب سطح 3 و 4 در آزمون باید مرحله گزینش علمی، اخلاقی و رفتاری را پشت سر بگذارند.

مدیر حوزه علمیه کوثر ابراز کرد: حوزه علمیه کوثر یک مرکز اسلام‌شناسی است که با هدف تربیت محصل و مبلغ دین فعالیت می‌کند بر این اساس حوزه افزون بر دروس رسمی، از دروس مکمل نیز جهت افزایش مهارت‌های تبلیغی، پژوهشی و اخلاقی طلاب بهره می‌گیرد.

وی افزود: برای مثال دروس مرتبط با مهارت‌های تبلیغ کاربردی، دروس آموزش زبان عربی و انگلیسی، اخلاق عمومی، اخلاق در نهج البلاغه، مباحث تخصصی فقه مذاهب اهل‌سنت و دوره‌های تخصصی پژوهش در رشته‌های مختلف در حوزه برگزار می‌شود.

جلالی گفت: در کلاس‌های عربی مباحث فنون ترجمه به صورت تخصصی در دو ترم تدریس می‌شود که برای طلاب بسیار کاربردی و مفید فایده است و در فهم قرآن و سایر دروس مرتبط با زبان عربی حوزه تاثیرگزار است.

مدیر حوزه علمیه کوثر بیان داشت: کلاس‌های اخلاق روزهای سه‌شنبه که شلوغ‌ترین روز حوزه است برگزار می‌شود، استاد توانمند و متبحر اخلاق جناب آقای نوری‌زاده موسس محترم حوزه هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امکانات خدماتی حوزه شامل مهد کودک و برگزاری اردوهای زیارتی و تفریحی است./807/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات