۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۵۵۳۱۶۶
رییس بنیاد فارس المؤمنین:

بیشترین هجمه دشمن به مناسبت‌هایی است که ریشه در هویت شیعه دارند

حجت الاسلام علوی تهرانی گفت:  بیشترین هجمه از طرف دشمن به مناسبت‌هایی است که ریشه در هویت شیعه دارند، به همین علت به بهانه‌های مختلف درباره این مناسبت‌ها شبهه مطرح می‌کنند.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد باقر علوی تهرانی رییس بنیاد فارس المؤمنین در مراسمی که امروز به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(ص) در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، درباره ضرورت احیای ایام فاطمیه، گفت: سالروز و بزرگداشت ایام مذهبی ممکن است در سطح جهان اسلام باشد مانند عید فطر و عید قربان و یا امکان دارد در رابطه با یک فرقه باشد مانند احیای ایام فاطمیه(س) که مختص شیعیان است.

وی افزود: احیا و بزرگداشت‌هایی که در جهان تشیع به آن توجه می‌شود ریشه در اعتقادات و یا محبت ما دارند مانند مراسم بزرگداشتِ ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع) که به خاطر محبت و ارادت به ایشان است.

رییس بنیاد فارس المؤمنین ابراز داشت: در میان تمام مناسبت های مذهبی، چهار مناسبت است که ریشه در اعتقاد و هویت تشیع دارد. هویتِ فرقه محقّه شیعه به امامت است و ۴ مناسبت غدیر خم، جشن ولادت امام زمان(عج) که استمرار غدیر است، عزای امام حسین(ع) و ایام فاطمیه که مختص ایام شهادت حضرت فاطمه(س) است، امتیاز شیعه نسبت به سایر فرقه ها و ادیان است.

وی اظهار داشت: بنابر آیات قرآن دین معتبر نزد خداوند عزوجل دین اسلام است و اگر کسی غیر از اسلام دینی را انتخاب کند هرگز از او پذیرفته نمی‌شود.

حجت الاسلام علوی تهرانی بیان داشت: تنها کسی که بر غدیر ایستادگی کرد وجود نازنین حضرت صدیقه کبری(س) بود که سعی در تداوم اسلام غدیر داشت، نه اسلامِ سقیفه؛ غدیر و شهادت حضرت فاطمه(س) ریشه در اعتقاد و هویت ما دارد. پس از واقعه غدیر و رحلت پیامبر اکرم(ص) امت از عهد خود با پیامبر(ص) شانه خالی کردند اما صدیقه طاهره(س) همچنان ایستادگی کرد.

پرداختن به مسئله حضرت فاطمه وحدت شیعه و سنی را مخدوش نمی‌کند

وی در ادامه ابراز داشت: بیشترین هجمه از طرف دشمن به همین چهار مناسبت مذکور است زیرا اینها ریشه در هویت شیعه دارند، به همین علت به بهانه‌های مختلف درباره این چهار مناسبتی که برای شیعه بسیار مهم است، شبهه مطرح می‌کنند.

رییس بنیاد فارس المؤمنین گفت: کسی که می‌خواهد بداند رابطه‌اش با اسلام چگونه است باید به رابطه خود با حضرت فاطمه(س) نگاه کند. اسلامِ غدیر است که به دست مبارک امام زمان(عج) تبدیل به دین جهانی خواهد شد.

حجت الاسلام علوی تهرانی اظهار داشت: در راه دین و عقیده تا پای جان، مال و عمر باید ایستادگی کرد. اگر در ایام شهادت حضرت فاطمه(س) مشکی می‌پوشیم و خرج می‌دهیم، مسئله اعتقادی است. پرداختن به مسأله حضرت فاطمه(س) وحدت شیعه و سنی را مخدوش نمی‌کند. هیچ کسی نگفته که به خاطر وحدت با اهل سنت دست از مبانی اعتقادی خود برداریم یا اینکه وحدت به معنای حذف شیعه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شیعه در کمال ادب مباحث اعتقادی خود را مطرح کرده و بر آن ایستادگی می‌کند، همچنین به اتفاق اهل سنت بر سر مباحث اجتماعی و در مقابل استکبار جهانی ایستادگی می‌کند. ما می‌خواهیم بین شیعه و سنی وحدت برقرار باشد و نسخه آن را حضرت فاطمه(س) بر این قرار داده که اگر بناست وحدتی بین شیعه و سنی باشد باید این وحدت بر محور حق باشد./966/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات