۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۵۵۳۳۴۱

چند خبر از نشر هاجر

نشر هاجر کتاب‌های "معیارهای روابط اجتماعی موفق از منظر قرآن کریم"، "نحو متوسطه"، "پیامدهای فردی و اجتماعی تجمل گرایی" و "رهنمودهایی به طلاب و دانشجویان جوان" را منتشر کرده است.
چهار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرکز انتشارات هاجر کتابهای "معیارهای روابط اجتماعی موفق از منظر قرآن کریم"، "نحو متوسطه"، "پیامدهای فردی و اجتماعی تجمل گرایی" و  "رهنمودهایی به طلاب و دانشجویان جوان"  را منتشر کرده است.

"معیارهای روابط اجتماعی موفق از منظر قرآن کریم"

نشر هاجر وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران شصت و یکمین جلد از مجموعه کتاب های آثار قرآنی سرمه سعادت را به قلم سیده عطیه خاتمی منتشر کرد.

انسان موجودی است که نیازمند روابط اجتماعی است. از آیات قرآن استفاده می شود کا اجتماعی بودن انسان در متن خلقت و آفرینش او پی ریزه شده است.خداوند انسان ها را از نظر استعداد ها و امکانات جسمی، روحی، عقلی و عاطفی، مختلف و متفاوت آفریده است و هر یک را در زمینه ای برتر از دیگری قرار داده است و به این وسیله همه را بالطبع نیازمند و مایل به پیوستن به هم، قرار داده و اسباب زندگی به هن پیوسته اجتماعی را فراهم آورده است.

قرآن کریم سرشار از دستور العمل های ارزنده، عینی و همیشگی است که بر گرفته از آموزه های و حیانی و سازگار با فطرت انسانی است و به منظور برقراری روابط سازنده و مطلوب، معیارهایی را برای بهتر زیستن او فرا روی بشر قرار داده تا با عمل به آن به سعادت ابدی و کمال حقیقی خویش برسد.

کتاب معیارهای روابط اجتماعی موفق از منظر قرآن کریم به برخی از معیارهای موفقی که بیشترین کاربرد را در عصر رسول اکرم و همچنین عصر ظهور دارد، در حوزه اقتصادی، سیاسی، سازمانی، اداری و علمی پرداخته است.

 این اثر در قطع رقعی با ۲۲۴ صفحه و 84000 ریال منتشر شده است.

نحو متوسطه؛ نوشته حمید محمدی

در تنظیم مباحث کتاب، از دو سبک قدیم و جدید استفاده شده است که در نتیجه نحو آموزان گرامی بعد از خواندن این کتاب با مباحث نحوی به هر دو سبک آشنا می شوند و برای تسهیل و تسریع در امر فرا گیری، متن درس ها با بیانی روان ارائه شده است و دروس از نظر کمی و کیفی با یکدیگر متناسب می باشند.

در این کتال یکی از مهمترین هدف های خواندن علم نحو، تسلط یافتن بر ترکیب و اعراب جمله های عربی است. جهت دست یابی به این مهم در متن درس ها بخشی از آیات قرآنی و جملات گوناگون عربی ترکیب شده است و برای نشان دادن اهمیت این موضوع، ترکیب ها در داخل کادر قرار داده شده اند.

در کتاب حاضر چند نوع تمرین آورده شده است. ابتدا پرسش هایی پیرامون مباحث درس ها طرح شده که هدف از آن یاد آوری محتوای دروس و مروری سریع بر آنها است.

در گزینش متون تمرین ها کوشش شده است تا مضامینی مناسب با شرایط روحی و فکری نحو آموزان داشته باشد لذا از آیات و روایاتی استفاده شده که تأثیرات مستقیم روحی و اخلاقی بر نحو آموزان بگذارد.

این اثر در قطع وزیری با ۳۴۴ صفحه و شمارگان۶۰۰۰نسخه با قیمت 165000 ریال منتشر شده است.

پیامدهای فردی و اجتماعی تجمل گرایی؛

اسلام، مصرف هر کالایی را به انگیزه فخر فروشی و خود نمایی به دیگران یا برای رقابت و چشم و هم چشمی، ناپسند می داند. داشتن چنین انگیزه هایی در مصرف تا آنجا محکوم است که پیشوایان الهی، مردم را از مصداق های پیش پا افتاده و ساده آن نیز نهی کرده اند. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:«هرکس لباسی بپوشد و در آن احساس برگی کند، خداوند به وسیله آن، او را از لب دوزخ فرو می کشد و او همراه قارون خواهد بود.»

رهنمودهایی به طلاب و دانشجویان جوان، نوشته آیت الله امینی

این اثر حاصل تجارب سالیان متمادی تحصیل، تدریس و هم نشینی با دوستان، اساتید و شاگردان حضرت آیت الله امینی است. و منبع اصلی این کتاب سلسله درس های اخلاقی معظم له است که قریب دوسال در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار می گردید.

مخاطبان این اثر طلاب و دانشجویان جوان هستند که دوران بسیار مهم و سرنوشت سازی را طی می کنند و کیفیت برخورد با آن نسبت به آینده آنان مهم و سرنوشت ساز است.

این اثر شامل سه فصل می باشد. فصل اول: تذکرات و رهنمودهایی به طلاب و دانشجویان جوان فصل دوم:اخلاق عملی طلاب و دانشجویان و فصل سوم:اخلاق عملی و تجّلی آن در رفتار علماء می باشد.

علاقمندان جهت تهیه این آثار می توانند به فروشگاه مرکز نشر هاجر واقع در مجتمع ناشران واحد 114 مراجعه و یا برای سفارش با شماره تلفن۳۱۰۱۵-۰۲۵ تماس حاصل فرمایند./925/ پ 204/ش

ارسال نظرات