۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۵۵۴۴۷۳
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی:

خبرگزاری رسا سنگر مهم دفاع در برابر تهاجم رسانه‌ای دشمن است

حجت‌الاسلام احمدی گفت: انقلاب اسلامی در برابر تهاجم رسانه‌ای دشمنان نیاز به دفاع رسانه‌ای با ویژگی ولایتمداری دارد که خبرگزاری رسا دارای این ویژگی است.
حجت الاسلام احمدی

حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اهمیت و ضرورت فعالیت‌های خبری در حوزه دین و حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: یکی از مشکلات و چالش‌های اصلی و بزرگ نظام اسلامی و جامعه کنونی ما فقدان یک الگو و مدل مناسب برای رسانه داخلی ایران، منطبق با اهداف و مبانی انقلاب، جامعه و نظام اسلامی است.

وی افزود: توجه به این نکته ضروری است که امروزه رویکرد جهان سلطه با محوریت تهاجم نرم بوده و مستکبران با استفاده از ابزار تهاجم نرم که یکی از مصادیق مهم آنها رسانه است سعی در سلطه بر اندیشه‌ها و دین‌ستیزی دارند.

حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: از طرفی توجه داریم که جهان کنونی جهان ارتباطات و اطلاعات است و انسان با توجه به اطلاعاتی که به دست می‌آورد، اعتقاد نسبت به آن و رفتار متناسب با آن اطلاعات شخصیت خود را می‌سازد؛ درنتیجه انسان بی‌اطلاع باشد شخصیتش ناقص خواهد بود و به تکامل نخواهد رسید.

وی ادامه داد: از آنجایی که معماری اندیشه انسان توسط اخبار و اطلاعات شکل می‌گیرد جهان سلطه در تلاش برای جهت‌دهی اندیشه‌های انسان‌ها در مسیر خواسته‌های خود بوده و است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در برابر این تهاجم رسانه‌ای نیاز به دفاع رسانه‌ای با ویژگی ولایتمداری دارد و خبرگزاری رسا دارای این ویژگی است.

وی تصریح کرد: درواقع خبرگزاری رسا سنگر مهم دفاع مقدس رسانه‌ای دینی است و باید آن را خورشید بی غروب تابش ولایت، بیداری اسلامی، عدالت محوری و استکبارستیزی دانست.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به این موضوع، اهمیت فعالیت رسانه در حوزه دین بیشتر روشن می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی افزود: حوزه با دارا بودن عالی‌ترین مفاهیم و ارزش‌های دینی و انقلاب حامل والاترین پیام‌های قابل عرضه به جامعه و مخاطبان است و از طرفی به سبب همین ویژگی‌ها بر اساس تعاریف موجود از رسانه، می‌توان حوزه را یک رسانه اثرگذار و پویا تلقی کرد.

وی خاطرنشان کرد: از این منظر، خبرگزاری رسا رسالت مهم و گستره‌ای داشته و ضرورت جامعه ایجاب می‌کند نهاد حوزه علمیه، جایگاه خبرگزاری رسا و رابطه بین حوزه و این رسانه را بیش از پیش تعمیق بخشد./9314/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات