۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۵۵۵۰۵۲
آیت‌الله ری شهری:

سوء ظن از القائات شیطان است

آیت الله ری شهری گفت: سوء ظن از القائات شیطان است و از بدترین بدگمانی‌ها سوء ظن داشتن نسبت به خداوند است.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در آغاز جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در دعای شریف مکارم الاخلاق از خداوند چنین درخواست می‌کنند، بارالها؛ ما را در دام گمان‌های شیطانی گرفتار مکن.

وی افزود: سوء ظن اقسام گوناگونی دارد که برخی از آنها القائات شیطانی و بعض دیگر القائات غیر شیطانی و بسیار مفید هستند.

آیت‌الله محمدی ری شهری درباره سوء ظن، اظهار داشت: سوء ظن از القائات شیطان است و از بدترین بدگمانی‌ها سوء ظن داشتن نسبت به خداوند است. پیامبراکرم(ص) می‌فرمایند: بدگمانی به خداوند از بزرگترین گناهان به شمار می‌رود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: سوء ظن به خداوند در زندگی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی انسان تاثیر می‌گذارد خداوند در سوره فتح می‌فرماید: سوء ظن داشتن به خداوند از ویژگی‌های منافقان و مشرکین است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: منافقان در دوران حیات پیامبراکرم(ص) به این تصور که حضرت به همراه مسلمانان در جنگ‌ها کشته خواهند شد و اسلام نابود می‌شود به خداوند بدگمان بودند و این سخن را باور نداشتند که هر کس خدا را یاری دهد خداوند نیز او را یاری خواهد داد.

این مفسر قرآن کریم اضافه کرد: کسانی که تصور می‌کنند خداوند ملت ایران را با این همه فداکاری و ایثار رها خواهد کرد مصداق بارز منافقان در صدر اسلام هستند. خداوند در این چند سال بر همگان ثابت کرد که تا زمانی که مردم در صحنه باشند خداوند آنان را تنها نخواهد گذاشت.

وی در ادامه تصریح کرد: خداوند در طول این 40 سال عنایات فراوانی به انقلاب روا داشت عنایاتی که در ذهن کسی نمی‌گنجید. چه کسی تصور می‌کرد آمریکا با هزینه‌های هنگفت دشمن ما صدام را نابود کند تا دوستان ما قدرت را در عراق به دست بگیرند. اگر کسی از عده و عده آمریکا هراس داشته باشد بدگمانی به خداوند است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات