۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۵۵۶۱۳۴
استاد حوزه علمیه:

هدایت گری قرآن به واسطه ولایت حاصل می شود

حجت الاسلام شعبانی گفت: در مدت ۱۴۰۰ سال است که تشیع به دست فرق انحرافی همچون وهابیت تا کنون تکفیر شده و مورد آزار و اذیت های فراوانی قرار گرفته است و این دلیل محکمی برای دفاع دخت نبی مکرم اسلام(ص) از مقام ولایت است.
حبیب الله شعبانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی استاد حوزه علمیه قم چهارشنبه شب در مسجد دانشگاه بوعلی سینا بیان داشت: واقعه سقیفه بنی ساعد اتفاقی بود که بین قرآن و عترت جدایی انداخت.

وی تصریح کرد: جدایی بین قرآن و عترت سبب می شود تا مسلمانی که قرآن می خواند به آدم کشی و نشل کشی نیز دست بزند و امروز در منطقه شاهد گروه های تکفیری هستیم.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: خوارج قرآن می خواندند و حتی مال کسی را هم غصب نمی کردند اما مقابل حضرت علی(ع) ایستادند و اقداماتی همچون انسان کشی را نیز به راحتی انجام می دادند.

وی در ادامه افزود: نبی مکرم اسلام(ص) شش ماه قبل از رحلتش تاکید فراوانی نسبت به ولایت امیرمومنان علی(ع) داشت چون می دانست که شجره طیبه اسلام با دو بال قرآن و عترت به نتیجه می رسند.

حجت الاسلام شعبانی گفت: من به جوانان و دانشجویان توصیه می کنم که خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) را با دقت بخوانند و از حقایق اسلام بعد از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) آگاهی لازم را کسب کنند، حقانیت حضرت علی(ع) یکی از مسایلی است که حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه دنبال می کند.

استاد حوزه علمیه در ادامه تبیین کرد: اگر قرآن به تنهایی برای مسلمانان کافی بود چرا بعد از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) عده ای به نسل کشی و دشمنی پرداختند، آری قرآن بدون ولایت هدایت گری خود را از دست می دهد.

وی در پایان گفت: در مدت 1400 سال است که تشیع به دست فرق انحرافی همچون وهابیت تا کنون تکفیر شده و مورد آزار و اذیت های فراوانی قرار گرفته است و این دلیل محکمی برای دفاع دخت نبی مکرم اسلام(ص) از مقام ولایت است./979/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات