۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۵۵۸۳۳۴
آیت الله مدرسی یزدی:

روحیه سکولاریسم در دل برخی افراد نفوذ کرده است

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ در برخی مراکز در حال اجرا است، گفت: متأسفانه روحیه سکولاریسم و جدایی دین از اجتماع و حکومت در دل برخی افراد نفوذ کرده است.
آیت الله مدرسی یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدرضا مدرسی یزدی عضو فقهای شورای نگهبان در مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور که امشب در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه محوریت کارهای فرهنگی باید مساجد، منابر و تکایا باشد، گفت: امروزه نیازمندیم تا با کار فرهنگی جذاب جوانان را به مساجد جذب کنیم.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه امروزه در برخی شهرستان ها از مساجد و نماز جماعت استقبال چندانی نمی شود، اظهار داشت: حضور مردم در مساجد مطلوب نیست؛ این موضوع به ما نشان می دهد که صرفا با روش سنتی نمی توان فعالیت فرهنگی مؤثر انجام داد، بر این اساس باید کارها را به روز کرده و نگاه ها به همه مناطق کشور معطوف شود.

وی با انتقاد از طرز برگزاری جشن ولادت حضرت زهرا(س) در برج میلاد تصریح کرد: حضرت زهرا(س) الگوی حیا، عفت، علم و حجاب است، آن وقت برخی افراد در روز ولادت این بزرگ بانوی دوعالم بر خلاف سیره ایشان جشن برگزار می کنند و می گویند آن آن افراد کودک بوده اند؛ اگر کودک بوده اند باز هم کار اشتباهی مرکتب شده اند، زیرا این کودکان را با بی حیایی آشنا کرده اند؛ جشنی بر خلاف ارزش های اسلامی برگزار کرده اند و در روزنامه های شان می نویسند «چرا ایراد می کنید؟» و حتی به علما و مراجع بزرگوار هم توهین می کنند.

آیت الله مدرسی یزدی بر ضرورت احیای غیرت دینی در جامعه تأکید کرد و عنوان داشت: امروزه باید مسأله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شود و افراد با توجیه های متفاوت از این ارزش اسلامی دست نکشند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه سند 2030 در برخی مراکز در حال اجرا است، ابراز کرد: متأسفانه روحیه سکولاریسم و جدایی دین از اجتماع و حکومت در دل برخی افراد نفوذ کرده است؛ کانون های فرهنگی باید با رویکردی مثبت گرا و فعالانه در برابر سکولاریسم جریان سازی کنند تا این روحیه از بین برود.

وی با تأکید بر اینکه امروزه دشمن در قالب سایت ها، روزنامه ها و شبکه های اجتماعی  با همه توان خود برای نابودی اسلام و جداسازی ایران از اسلام ناب وارد میدان شده است، گفت: استکبار جهانی برای این مقصودش از هر حربه ای وارد می شود و در این راستا دست به بدل سازی می زند؛ آن ها در جهت اهداف شان حتی مرجع سازی هم می کنند تا مسلمانان را دچار انحراف سازند.

آیت الله مدرسی یزدی همچنین در ابتدای سخنان خود به جایگاه والای حضرت زهرا(س) اشاره کرد و با اشاره به اینکه شناخت ایشان برای همگان میسور نیست، بیان کرد: راه شناخت ایشان بررسی دقیق آیات و روایاتی است که در شأن ایشان نازل و صادر شده است.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه این جفای تاریخ است که سخنان گوهربار حضرت زهرا(س) بسیار کم نقل شده است، ادامه داد: تنها دو خطبه نورانی از ایشان در دست است، اما انسان با مطالعه دقیق این خطبه ها در می یابد که حضرت(س) بر همه مسائل اعتقادی، اجتماعی، عرفانی و ملکوتی اشراف کامل داشته اند./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات