۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۵۵۸۳۶۴
حجت الاسلام والمسلمین ایزدهی:

مجمع نمایندگان باید به جایگاه واقعی خود بازگردد

حجت الاسلام والمسلمین ایزدهی با بیان این که حضور طلاب انقلابی در انتخابات سیاست گذاری حوزه را به سمت حوزه انقلابی می برد، گفت: بیشتر طلاب جوان انقلابی هستند اما رویکرد انقلابی باید از رفتار به ساختار منتقل شود.
حجت الاسلام ایزدهی

حجت الاسلام والمسلمین سیدسجاد ایزدهی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در حاشیه برگزاری هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان این که بیشتر طلاب جوان انقلابی هستند و به امام خمینی(ره) و آرمان های رهبری اعتقاد دارند، تصریح کرد: حضور حداکثری طلاب در انتخابات مجمع موجب می شود سیاست گذاری حوزه علیمه به سمت حوزه انقلابی برود.

مدیر گروه سیاست پژوهشگاه علوم و اندیشه اسلامی ادامه داد: طلاب انقلابی در حوزه علمیه قم کم نیستند اما مسأله این است که رویکرد انقلابی باید از رفتار طلاب به ساختار حوزه علمیه سرایت کند و به تصمیم سازی رسد از این جهت هرچه طلاب در این عرصه بیشتر شرکت کنند در تصمیم سازی تأثیر می گذارند و ساختار و اهداف حوزه را به سمت انقلابی بودن پیش می برند و آن زمان است که می توان گفت هم رفتار حوزه علمیه انقلابی است و هم ساختارش.

وی اضافه کرد: اگر در حوزه علمیه رفتار انقلابی داشته باشیم اما جهت گیری و ریل گذاری انقلابی در حوزه وجود نداشته باشد انقلابی بودن ادامه پیدا نمی کند بنابراین وظیفه افرادی که انتخاب می شوند فقط نباید امور جاری و معیشت طلاب را مورد توجه قرار دهند که البته این موارد مهم هستند اما مهم تر این است که سیاست گذاری را به سمتی پش برند که بدنه حوزه رویکرد انقلابی پیدا کند و پاسخ های نظام را به صورت کارآمد بیان کند.

حجت الاسلام والمسلمین ایزدهی در زمینه فعالیت های مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اظهار کرد: مجمع نمایندگان طلاب از هویت اصیل که امام خمینی(ره) برای آنها در نظر گرفته بودند خارج شده است.

وی افزود: امام خمینی(ره) هدف شان از مجمع طلاب این بوده است که در قبال جامعه مدرسین، طلاب افرادی را برای سخن گفتن و نماینده ای برای تعامل ندارند بنابراین مجمع نمایندگان باید تشکیل شود تا نظرات طلاب انقلابی را در بدنه حاکمیت حوزه علمیه جای دهند.

وی افزود: امروزه مجمع نمایندگان طلاب بیشتر زیر مجموعه نهادهای موجود قرار گرفته است؛ یعنی مجمع نمایندگان طلاب باید رویکرد نظارتی و پاسخ خواهی داشته باشد و بدنه حوزه را به سمت رویکرد انقلابی ببرد که این چنین نیست؛ مجمع نمایندگان طلاب همانند نمایندگان مجلس به حاشیه رفته اند و از سیاست گذاری فاصله گرفته و به مسائل روزه مره و معیشتی می پردازند که امیدواریم به جایگاه اصلی خود دست پیدا کند./1324/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات