۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۵۵۸۸۶۶
در مدرسه علمیه امام حسن مجتبی بابل؛

مراسم بزرگداشت هفته منابع طبیعی و کاشت درختان برگزار شد

مراسم بزرگداشت هفته منابع طبیعی همراه با کاشت درخت در مدرسه علمیه امام حسن مجتبی بابل برگزار شد.
غرس نهال در مدرسه علمیه امام حسن بابل غرس نهال در مدرسه علمیه امام حسن بابل غرس نهال در مدرسه علمیه امام حسن بابل غرس نهال در مدرسه علمیه امام حسن بابل غرس نهال در مدرسه علمیه امام حسن بابل غرس نهال در مدرسه علمیه امام حسن بابل غرس نهال در مدرسه علمیه امام حسن بابل غرس نهال در مدرسه علمیه امام حسن بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل امروز طی مراسمی با غرس درخت در این مدرسه علمیه، هفته منابع طبیعی را گرامی داشتند.

حجت الاسلام حسن فلاح، تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه درخت در اسلام، گفت: درخت از آیات و نعمت های الهی است که خداوند برای بشریت در جهت شناخت و معرفت خود به بشریت در این دنیا عنایت کرد.

وی افزود: درخت از پرثمرترین نعمت های بی شمار الهی است که تامین کننده نیازهای امروز و آینده بشریت محسوب می شود و حتی خداوند به صراحت از درخت به عنوان یکی از نعمت های بهشتی در قیامت وعده داده است.

استاد حوزه و دانشگاه درخت را از صدقات جاریه برای مومن عنوان کرد و اظهار داشت: کاشت درخت بنا به روایت های متعدد از جانب ائمه معصومین(ع) به عنوان یک باقیات الصالحات است که پس از مرگ مومن همچنان خیر و برکت آن به او می رسد و دارای اجری پایدار است.

حجت الاسلام فلاح با اشاره به بعد مختلف سبک زندگی دینی و اسلامی و ناشناخته بودن ظرفیت های گسترده آن برای سعادت بشریت، خاطرنشان کرد: نگاه اسلام به مسائل زندگی یک نگاه همه جانبه و دارای در برگیرندگی گسترده است و هر موضوعی که به صلاح و خیر یک زندگی سعادتمندانه و توام با آرامش باشد، از جانب دین به عنوان یک صواب و عمل صالح نگریسته شده است.

وی افزود: در سراسر سیره امامان(ع) کاشت درخت و آباد کردن زمین های بایر دیده می شود و از این رو ما باید به این نوع روش زندگی آن ها عمل کنیم.

تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل به مزمت بریدن شاخه درختان و از بین بردن زیست سالم در نگاه فقهی اسلام، تصریح کرد: آلوده کردن محیط زیست و تخریب آن نه تنها یک نهی اجتماعی و رفتاری مغایر با زندگی در یک جامعه مدنی پیشرفته محسوب می شود، بلکه دارای نهی در قالب دین است و حتی شکستن شاخه درخت در نگاه اسلام به منزله شکستن بال ملائک محسوب می شود.

وی با بیان پژوهش های صورت گرفته در حوزه منابع طبیعی در قرآن، گفت: در بیش از 1000 آیه قرآن به منابع طبیعی تاکید و استناد شده است و باید این مسؤولیت های اجتماعی در جامعه اسلامی بیشتر از دیگر جوامع مورد تاکید و توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام فلاح یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر را در حوزه منابع طبیعی بیان کرد و افزود: حفظ منابع طبیعی و گسترش آن یک وظیفه اجتماعی مهم به ویژه از سوی متدینان و افراد مومن است و در کنار آن دو واجب امر به معروف و نهی از منکر نیز در این راستا اهمیت ویژه ای پیدا می کند./1313/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات