۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۵۵۹۷۶۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مازندران خبر داد؛

اعزام بیش از ۵۰۰ مبلغ به مراسم اعتکاف

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از اعزام بیش از ۵۰۰ مبلغ دینی به مساجد استان در ایام برگزاری مراسم اعتکاف خبر داد.
شکریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در بازدید از مراسم معنوی اعتکاف در ساری از اعزام بیش از 500 مبلغ دینی به مساجد استان در ایام برگزاری مراسم اعتکاف خبر داد.

وی با بیان این که برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در 340 مسجد مازندران از امروز آغاز شده است، افزود: بیش از 70 درصد ثبت نام کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف امسال را جوانان تشکیل می دهند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که هر ساله شاهد افزایش میزان حضور اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان در این مراسم معنوی هستیم، تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته بیش از 20 هزار نفر در این مراسم معنوی حضور دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در برخی مدارس علمیه استان نیز خبر داد و افزود: با هماهنگی های صورت گرفته این مراسم پرفیض با حضور طلاب و روحانیان در مدارس علمیه استان نیز در حال برگزاری است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران، حضور مبلغان دینی در مراسم معنوی اعتکاف را موجب تقویت معنویت این مراسم دانست و خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به سؤوالات و شبهات دینی، بیان احکام، مشاوره و همچنین تبیین مسائل روز جامعه از جمله مهم ترین برنامه های مبلغان اعزامی به مراسم معنوی اعتکاف است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که علاوه بر حضور مبلغان دینی در مساجد برخی شخصیت های استانی نیز به عنوان سخنران در جمع معتکفان حاضر خواهد شد، بیان داشت: همچنین ائمه جمعه هر شهر نیز با حضور جمع معتکفان آن شهر به سخنرانی و بیان ارزش های معنوی اعتکاف خواهند پرداخت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که هر ساله شاهد با شکوه تر برگزار شدن مراسم معنوی اعتکاف در استان هستیم، خاطرنشان کرد: این حضور نسل جوان نشان دهنده عشق و علاقه این نسل به معارف الهی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران، مراسم معنوی اعتکاف را فرصت خوبی برای تبیین مناسب معارف دینی از سوی مبلغان دینی برای نسل جوان عنوان کرد و گفت: مبلغان می توانند با ارتباط چهره به چهره با جوانان ضمن بیان مسائل روز به شبهات دینی و سؤالات شرعی جوانان نیز پاسخ مناسب دهند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیری از سخنان خود به نقش اثرگذار مراسم معنوی اعتکاف در خودسازی و تزکیه نفس اشاره کرد و گفت: این سه روز ارزشمند و با فضیلت یک فرصت بی بظیر برای تقرب به درگاه خداوند متعال و دور شدن از زندگی مادی است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که نباید از معنویت و فیضلت روزهای ارزشمند ماه مبارک رجب غافل شویم، تصریح کرد: بی توجهی به این شب ها و روزهای پر فضیلت و سرشار از معنویت خسارت های جبران ناپذیری برای انسان ها در پی خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ماه مبارک رجب ماهی است که درگاه رحمت پروردگار عالم تاب به سوی بندگانش گشوده می شود، بیان داشت: کسی پیروز و موفق است که بتواند از لحظه لحظه این روزهای با فضیلت نهایت بهره معنوی را در جهت ساخت درون و برون خود ببرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم معنوی اعتکاف به عنوان یکی از رویش های ارزشمند انقلاب اسلامی در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: بندگان مؤمن و خداجوی در این سه روز با ارزش از زندگی مادی و زرق و برق های فریبنده آن فاصله می گیرند و به سوی ذات اقدس الهی تقرب می جویند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اعتکاف زمینه خروج روح انسان از دنیای مادی را فراهم می کند، گفت: پناه بردن به خداوند متعال و توبه کردن در پیشگاه ذات اقدس الهی به طور حتم سرانجام رحمت باری برای انسان مؤمن و متقی در پی خواهد داشت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که انسان معتکف با داخل شدن در حرم امن معنوی خدای خود را محرم و مقرب خاص حضرت حق می کند، افزود: این انسان مؤمن با ماندن در مسجد، نفس خویش را از همه آلودگی، ظلمت و هر مقامی غیر‌خدا جدا می‌سازد/.۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات