۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۵۹۸۰۰

مدیر حوزه علمیه ایمانیه ناصریه هند در گذشت

عالم برجسته هند و مدیر حوزه علمیه ایمانیه ناصریه در بیمارستان شھر لکهنو این کشور در گذشت.
حجت الاسلام و المسلمین محمود الحسن خان نجفی

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمود الحسن خان نجفی یکی علمای بزرگ و مدیر حوزه علمیه ایمانیه ناصریه ھند، ھفته ای پیش بر اثر عفونت تب ذات الریه به کما رفت و امروز ظھر براثر ایست قلبی در سن ۹۵ سالگی در یکی از بیمارستانھای شھر لکھنو شمال ھند ندای حق را لبیک گفت .

حجت الاسلام و المسلمین خان نجفی که در خانواده روحانیت چشم به جھان گشود، وی آموزش ھای ابتدای حوزوی را نزد پدر و برادر بزرگ خود آموخت و سپس در نوجوانی عازم نجف اشرف شد و از اساتید بزرگ تا درس خارج بھرمند گردید .

وی پس ازبازگشت به کشور ھند به تبلیغ و تدریس در حوزه علمیه مشغول شد و برای احیاء حوزه علمیه ایمانیه ناصریه ھند تلاش فراوانی کرد ، موقوفات حوزه را از دست غاصبین تخلیه و به حوزه بازگردادند .

حجت الاسلام و المسلمین خان نجفی یکی از حامیان نھضت انقلابی امام راحل ره درھند، مروج و حامی برجسته ولایت فقیه شمار می رفت، وی ھفته ای پیش و قبل از کما رفتن در پاسخ به فتنه شیرازی در لندن و سخنان سخیف نماینده وی علیه مقام عظمی ولایت، کنفرانس "ولایت و مرجعیت" برگزار کرد و در سخنان خود پاسخی کوبنده به دشمنان ولایت فقیه داد.

بنای به گفته حجت الاسلام محفوظ الحسن خان فرزند حجت الاسلام و المسلمین محمود الحسن خان نجفی ، وی فردا پس از تشییع در شھر سلطان پور ایالت شمال ھند در قبرستان خانوادگی خود به خاک سپرده می شود . /۹۸۸/ب۹۰۱

اشهد نقوی
ارسال نظرات