۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۵۶۰۸۷۶
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره):

حمایت از تولید ملی تحقق واقعی زکات در جامعه اسلامی است

حجت الاسلام موسوی نسب کرمانی با اشاره به جریان ادله امر به معروف و نهی از منکر در مورد حمایت از کالاهای داخلی تأکید کرد که واردات کالاهای غیر ضروری مصرفی از بزرگترین منکرات است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی نسب کرمانی

حجت الاسلام سید محمدرضا موسوی نسب کرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌با اشاره به تأکید منابع دینی بر لزوم حمایت از تولیدات داخلی مسلمانان اظهار داشت: بدون شک نام گذاری سال جدید به سال حمایت از کالای ایرانی بی دلیل نیست چراکه اساسا دین اسلام مسلمان ها را در جایگاهی قرار می دهد که ولایت کفار و دیگران را بر آنها نپذیرفته است.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تأکید کرد: اسلام مخالف هر آن چیزی است که موجب ذلت و عدم موفقیت مسلمانان می شود به همین جهت پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرمایند: «الاسلام یعلو و لا یعلی علیه» یعنی هیچ چیز بر اسلام و جامعه اسلامی حق تسلط ندارد.

وی با بیان این که سلطه اقتصادی کفار بر مسلمانان از شدیدترین نوع تسلط ها است، تصریح کرد: اگر حقیقت واردات بی رویه کالاهای غیر ایرانی را مورد بررسی و تحلیل قرار بدهیم متوجه می شویم این مسأله زمینه یک تسلط اقتصادی کشورهای دیگر بر جامعه اسلامی را فراهم می کند، باعث وابستگی جامعه اسلامی می شود و این مسأله نابودی کارخانه ها را در پی دارد.

حجت الاسلام موسوی نسب کرمانی اضافه کرد: به دنبال از بین رفتن مراکز تولیدی داخلی، بیکاری جوانان و کارگران پیش آمده و به دنبال آن گرایش به کالاهای غیر ضروری و مصرفی خارجی زیاد می شود؛ در نهایت مفاسد در خانواده ها و در بین جوانان به وجود می آید، انگیزه زندگی را در جوانان کاهش می دهد، سرمایه های کشور به خارج منتقل می کند و همه این ها زمینه های تحقق یک جامعه سالم و ایده آل و مسلمان را از بین می برد.

وی تصریح کرد: این ضرورت یعنی توجه به اقتصاد مقاومتی و استفاده از کالاهای ایرانی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی فقیه جامعه اسلامی مطرح شده یکی از واجبات مهم اسلامی قابل طرح بوده و حتی از بسیاری از عبادات و واجبات دینی اهمیت بیشتری پیدا می کند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که حمایت از تولیدات داخلی مصداق امر به معروف و نهی از منکر، تولی و تبری، جهاد اقتصادی و تحقق واقعی زکات در جامعه اسلامی است، گفت: اگر ارتباط این مسأله را با مسائل دینی در نظر بیگریم توسعه فعالیت های اقتصادی داخلی به خوبی قابل فهم خواهد بود، چراکه به عنوان نمونه وارد کردن کالای مصرفی غیر ضروری که اقتصاد مملکت را به چالش می کشاند از منکرهای بزرگ است.

وی ادامه داد: همه می دانیم منکر فقط بی توجهی به حجاب یا ترک نماز نیست و اصلا ضربه های اقتصادی مصداق واقعی «ویل»  های قرآنی است که بیشتر در مورد مسائل اقتصادی مطرح شده است؛ وقتی خداوند در قرآن می فرماید: «وای بر کم فروشان» مصداق اقل آن کسی است که در خرید و فروش کم می گذارد، اما کسی که ضربات اقتصادی را به جامعه اسلامی وارد کرده و موجب فقر اقتصادی دیگران می شود به طریق اولی مصداق این آیه خواهد بود.

حجت الاسلام موسوی نسب کرمانی در پایان خاطرنشان کرد: اگر این بحث را از جنبه های مختلف دینی مورد توجه قرار بدهیم، متوجه می شویم که حمایت از تولید داخلی و ایرانی که منجر به تقویت جامعه اسلامی می شود از اوجب واجبات است و در مقابل تضعیف جامعه اسلامی و حکومت دینی از منکرترین منکرات است./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات