۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۶۱۷۴۱
دیده‌بان الازهر:

رسانه و قانون دو سلاح مهم در مبارزه با خشونت و تروریسم است

دیده بان الازهر مصر با اشاره به اهمیت قانون و رسانه تاکید کرد که این دو نهاد تاثیر بسزایی را در مبارزه با خشونت و تروریسم دارند.
الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا، دیده‌بان الازهر مصر در گزارشی با اشاره به اهمیت رسانه‌ها و قانون در مبارزه با خشونت و افراط از جامعه بین‌المللی خواست تا ساختارهای قانونی و رسانه‌ای مناسب برای تحقق این مهم را فراهم آورد.

در این گزارش آمده است: ساختارها بایستی به گونه‌ای باشد که هر فرد با چشم پوشی از دین، نژاد، قومیت، جنسیت و ... بتواند به حقوق کامل خود چه در جایگاه متهم و چه در جایگاه قربانی دست یابد.

الازهر افزود: برای آنکه پوشش رسانه‌ای بتواند اهداف خود را در مبارزه با تروریسم و خشونت و نیز ناکام گذاردن ایدئولوژی آن تحقق بخشد، باید ضوابط مشخصی برای این امر طراحی و اجرایی شود.

دیده بان الازهر مصر با اشاره به مهمترین معیار در پوشش اخبار عملیات تروریستی خاطر نشان کرد: نباید پوشش خبری به گونه‌ای باشد که تروریست‌ها را در تحقق اهدافشان که همان موفقیت آمیز بودن عملیات است، امیدوار سازد.

در بخش دیگری از این گزارش تصریح شده است: پوشش رسانه‌ای جهت‌دار این اقدامات تنها به ایجاد حالتی از تنفر و انزجار علیه مسلمانان و نیز عدم همکاری برای بازگشت افراد فریب خورده و جاهلان گرفتار شده در چنگال تبلیغات گروه‌های جهادی منتهی خواهد شد.

دیده بان الازهر همچنین با بیان اهمیت بعد قانونی در مبارزه با خشونت و تروریسم و بستن راه توجیه اقدامات تروریستی به نام تضییع حقوق بشر اظهار داشت: باید تدابیری اتخاذ شود که در چهارچوب آن ادعاهای عاملان تروریستی شنیده و به طور قانونی بدان پاسخ داده شود تا حلقه خشونت از میان رود.

دیده‌بان الازهر با تاکید بر ضرورت حفظ حقوق متهمان ابراز داشت: حق برگزاری دادگاه عادلانه، تساوی در مجازات در فرض اثبات جرم از حقوق متهم است و تفاوت گذاشتن میان مجرمان نه تنها به فلسفه مجازات که بازگشت فرد به دامن جامعه است آسیب رسانده بلکه وی را به سمت انجام بیش از پیش جنایت سوق می‌دهد./981/ب901/ر

ارسال نظرات