۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۵۶۲۳۲۸
آیت الله علوی گرگانی:

بسترهای تعلیم و تعلم مهدویت و انتظار فراهم شود

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی برای مهدویت و ظهور در بین مردم، از روحانیان خوش بیان و با برنامه خواست تا امام زمان(عج) را به درستی برای مردم معرفی کنند.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از مسؤولان ستاد مردمی اجتماعات مهدوی با اشاره به آیه ای از قرآن در مورد ایام الله، اظهار داشت: یکی از فرصت های مهم معرفت افزایی همین ایام نیمه شعبان است و شما با به راه اندازی اجتماعات بزرگ مهدوی توانسته اید در این چند سال توفیقات زیادی به دست بیاورید، همچنانکه در روایت داریم ائمه اطهار(ع) بر غنیمت شمردن فرصت ها تأکید کرده اند.

وی افزود: باید فرهنگ مهدویت در میان مردم بالا برود و بدانند نیمه شعبان برای چه کسی جشن می گیرند و شادی می کنند؛ عمده مسأله این است که بسترهای تعلیم و تعلم مهدویت و انتظار فراهم شود تا مردم متوجه باشند ما منتظر روزی هستیم که حق و حقیقت بر همه ادیان و مذاهب پیروز خواهد شد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عنوان کرد: ظهور وعده ای حق است و وعده هایی الهی حتما محقق خواهد شد، به همین جهت اگر بتوانید در ضمن جلسات و جشن ها و شادی ها که البته واجب است، معرفت افزایی در مورد مهدویت داشته باشید بسیار ارزش دارد و برای این کار می توانید از روحانیان که اهل بیان و خوش صحبت هستند و طرح های زیبایی دارند استفاده کنید.

وی با اشاره به این که مهدویت اعتقادی قوی و مستحکم در دین ما است، ابراز داشت: در قرآن کریم می خوانیم که خداوند به حضرت موسی(ع) فرمود «مردم را به ایام الله یادآوری کن» یکی از ایام الله ظهور حضرت مهدی(عج) است و وقتی این تشکیلات دیده شود نوعی خودباوری ایجاد می شود چراکه وقتی مردم این جمعیت های بزرگ را ببینند متوجه می شوند که مهدویت و ظهور مسأله ای باطل نیست.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی بیان داشت: ظهور روزی است که زمین پر از عدل و داد خواهد شد هرچند در مقابل عده ای هستند که تأکید می کنند باید گناه و معصیت زیاد شود تا امام زمان(عج) ظهور کنند در حالی که این حرف باطلی است، منظور از پرشدن زمین از ظلم و جور در روایت این مطلب است که آمدن حضرت در موقعی است که زمین پر از خیانت شده و ما به دنبال مصلح می گردیم نه این که امر به گناه شده باشیم.

وی در بخش پایانی سخنان تصریح کرد: امروز مسؤولیت هایی که داریم برای امتحان ما است و اگر بد عمل کرده باشیم باید جوابگو باشیم، البته عملکردهای بد و نادرست همیشه در جامعه و کشور وجود دارد، به همین جهت نیاز به مصلح داریم و آن وجود نازنین امام زمان(عج) است که باید زمینه را برای ظهور آن حضرت با اعمال صالح خودمان فراهم کنیم./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات