۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۵۶۲۳۶۵

میزبانی تبریز از وزرا و سفرای گردشگری کشورهای اسلامی

همزمان با آیین افتتاحیه رویداد بین المللی «تبریز ۲۰۱۸» با حضور رییس جمهور، تبریز میزبان وزرا و سفرای گردشگری کشورهای اسلامی خواهد بود.
تبریز ۲۰۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دوازدهم دی‌ماه سال 94 وزرای گردشگری کشورهای اسلامی در نهمین اجلاس خود در شهر نیامی - پایتخت نیجر- به اتفاق آرا شهر تبریز را به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب کردند، این رویداد مهم قرار است فردا با حضور رییس جمهور در تبریز آغاز شود.

یزد و تبریز، از ایران برای رقابت با چند شهر از کشورهای دیگر مطرح بودند که سرانجام تبریز در نهمین اجلاس وزرای گردشگری سازمان همکاری اسلامی، به عنوان شهر نمونه گردشگری در سال 2018 میلادی انتخاب شد که وجود 18 موزه تخصصی و آثار تاریخی ملی و جهانی و شهر جهانی بافت قالی بودن، از دلایل انتخاب این شهر بود.

وزیران گردشگری عضو سازمان همکاری کشورهای اسلامی در اجلاس خود در نیجر و در رقابت شهرهای مدینه عربستان سعودی، ماردین ترکیه، تالینگ مالزی و پالقا و سیله بنگلادش، تبریز را با اکثریت آرا انتخاب کردند و این انتخاب کاملا بر اساس استانداردهای سازمان همکاری کشورهای اسلامی صورت گرفت.

حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان که صبح امروز وارد تبریز شده است؛ در ادامه برنامه‌های مربوط به سفر دو روزه خود به آذربایجان شرقی قرار است فردا چهارشنبه به افتتاح چندین پروژه بپردازد که یکی از این پروژه ها رونمایی از تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 است.

بنا بر این گزارش، روحانی قرار بود دی ماه 96 یعنی در اولین روزهای سال 2018 به تبریز سفر کند تا این رونمایی را انجام دهد اما این سفر انجام نشد، سپس در ابتدای فروردین تاکید بر حضور رییس جمهور شده بود که باز هم این مهم انجام نشد و سفر روحانی به تبریز به امروز موکول شد.

رویداد «تبریز 2018» فرصت مناسبی برای جمهوری اسلامی ایران فراهم کرده تا جاذبه های گردشگری این شهر به گردشگران کشورهای اسلامی معرفی شود و در این زمینه توافقی نیز با شرکت‌های مختلف هواپیمایی صورت گرفته تا در تمام پروازهای این شرکت جاذبه های تبریز معرفی شود.

همچنین تسهیلاتی مانند ارایه تخفیف برای اقامت در هتل های تبریز، تخفیف فرش و کیف و کفش چرم تولید محلی و تخفیف برای بازدید از اماکن تاریخی و موزه ها و همچنین برگزاری فستیوال اقوام در خیابان های شهر تبریز و نمایش صنایع دستی استان های مختلف کشورمان جزء برنامه هایی است که در سال 2018 به صورت کامل در شهر تبریز اجرا می شود./935/پ204/ب1

ارسال نظرات