۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۵۶۲۴۱۸
آیت الله حسینی بوشهری:

قاضی نورالله شوشتری احیا کننده تشیع در هندوستان بود

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اهمیت آثار و تألیفات قاضی نورالله شوشتری گفت: قاضی نورالله شوشتری شیعه را در هندوستان زنده کرد.
 آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شامگاه گذشته در افتتاحیه نمایشگاه آثار و تألیفات قاضی سید نورالله شوشتری ابراز امیداوری کرد تا خیرات و برکات نمایشگاه مذکور که بیانگر آثار شخصیتی چنین انسان بزرگواری است به استان و ایران اسلامی و جامعه تشیع برسد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه قاضی سید نورالله شوشتری از شخصیت های کم نظیر تاریخ تشیع است، افزود: بعد از شیخ مفید، صدوق، پدر بزرگوار شیخ صدوق، عالمی با چنین تتبع و گستردگی دانش در زمینه های فقهی، تفسیری، کلامی را اگر بگوییم نداریم سخن به گزافه نگفته ایم.

این مقام مسؤول بیان داشت: بزرگداشت چنین عالمانی برای معرفی آنها به جامعه امروزی ما و استفاده افراد محقق از آثار علمی آنها است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه ۱۴۰ اثر از قاضی نورالله شوشتری ذکر شده است، اظهار داشت: تجدید چاپ و انتشار دوباره و بهره مندی اهل علم از چنین آثاری تحولی بزرگ را به وجود خواهد آورد.

وی عنوان کرد: قاضی نورالله شوشتری در کنار منصب قضاوت به تألیف کتاب در هندوستان اشتغال داشت و شیعه را در آن سرزمین احیاء کرد./۹۴۵۶/پ204/ب1

ارسال نظرات