۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۵۶۳۱۶۳
مديرکل تبليغات اسلامي مازندران مطرح کرد؛

ضرورت پاسخگویی مستدل و منطقی روحانیت به شبهات مهدوی

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به تلاش دشمنان دین در گسترش بدعت و خرافه در دین اشاره کرد و گفت: علما و روحانیت باید با بیان مستدل و منطقی پاسخگوی شبهات مهدوی باشند.
شکریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصرشکريان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع کارکنان این اداره کل با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت ولیعصر(عج) گفت: انقلاب اسلامي با انديشه هاي مهدوي شکل گرفته است و زمينه ساز انقلاب عدل جهاني خواهد بود.

وی با تاکيد بر هر چه باشکوه تر برگزار شدن جشن هاي نيمه شعبان، اظهار داشت: مسأله غيبت و ظهور حضرت ولي عصر(عج) از مهم ترين مسائل در دين مبين اسلام است و به عبارتي از مسائل بداع در اسلام است و تأخير در امر فرج و تعجيل در آن  با اعمال و کردار ما در دنيا بستگي دارد يعني کارهاي ثواب ما موجب تعجيل در ظهور حضرت خواهد شد و اعمال ناثواب ما باعث تاخير در اين امر خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، مسأله انتظار و فرج را یک موضوع مهم و حیاتی در جامعه اسلامی به ویژه جامعه شیعی عنوان کرد و افزود: متأسفانه عدم شناخت مناسب نسبت به این مسأله موجب بروز برخی بدعت ها در مسأله انتظار و مهدویت شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز نیازمند تقویت شناخت جامعه نسبت به موضوع مهدویت و انتظار هستیم، تصریح کرد: نقش علمای دین و مبلغان در تبیین و تبلیغ مسأله انتظار و ظهور حضرت برای جامعه بسیار ضروری است.

حجت الاسلام شکریان به ویژگی های منتظران واقعی در عصر غیبت اشاره کرد و گفت: مهم ترين وظيفه منتظران مصلح جهاني در عصر غيبت آمادگي براي ظهور آن حضرت است و اين امر تنها با اقدامات عملي منتظران تحقق خواهد يافت.

استاد حوزه علميه مازندران در بخش ديگري از سخنان خود به حالات انتظار و منتظران در دوران حيات و حتي بعد مرگ اشاره کرد و تصريح کرد: انسان منتظر حتي بعد مرگ هم تعجيل در فرج را از خداي متعال طلب خواهد کرد و منتظران واقعي در عصر غيبت همانگونه که خود حضرت فرمودند «أَکْثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِیلِ الْفَرَجِ فَإِنَّ ذَلِکَ فَرَجُکُم‌» براي ظهور مصلح جهاني دست به دعا خواهند شد.

مديرکل تبليغات اسلامي مازندران، يکي ديگر از مؤلفه هاي منتظر واقعي در عصر غيبت را ولايت پذيري دانست و تاکيد کرد: منتظر واقعي در عصر غيبت بايد گوش به فرمان ولي و امام عصر خويش باشد و اين مهم ترين تمرين ولايت پذيري در عصر غيبت است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران به تلاش دشمنان دین در گسترش بدعت و خرافه در دین اشاره کرد و افزود: علما و روحانیت باید با بیان مستدل و منطقی پاسخ شبهاتی که امروز دشمن در بحث مهدویت و انتظار مطرح می کنند را بدهند.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تقویت پژوهش های مهدوی در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: باید پژوهش های کاربردی در حوزه مهدویت از سوی حوزویان در جامعه تقویت شود.

حجت الاسلام شکريان باور و اعتقاد به مهدويت را بدون اعتقاد به مسأله ولايت را ناقص دانست و بيان داشت: موضوع ولايت در دين مبين اسلام و احاديث و روايات مورد تاکيد بزرگان دين بوده و هست و در واقع منتظران بايد در عصر غيبت خود را براي اطاعت از ولي عصر (عج) آماده کنند.

عضو شوراي فرهنگ عمومي مازندران، بسياري از اتفاقات در عصر حاضر را نشانه حکومت مصلح جهاني دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي، پياده روي اربعين حسيني و بسياري از اين اتفاقات نشانه هاي ظهور حضرت ولي عصر(عج) است و اهمين نيمه شعبان هم مورد سفارش اهل بيت(ع) است و احياء شب نيمه شعبان هم از مهم ترين وظيفه منتظران در عصر غيبت است.

استاد حوزه علمیه مازندران، انقلاب امام خميني(ره) را برگرفته از مکتب انبيای الهی(ع) و مهدويت دانست و افزود: انقلاب اسلامي زمينه ساز حکومت عدل مصلح جهاني است و امروز علت اين کينه توزي ها و دشمني ها با نظام مقدس جمهوري اسلامي هم مبناي ايدئولوژي اين حکومت اسلامي است که امام راحل آن را بنیان نهادند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه گفت: امروز نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی با هدايت هاي بي بديل خود در برابر جبهه کفر و نفاق ايستاده است و اين گونه است که جمهوري اسلامي در مقابل اين فتنه انگيزي ها مقاوم و پايدار ايستادگي کرده است./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات