۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۵۶۳۷۸۰

اذعان کارشناس آمریکایی بر قدرت جمهوری اسلامی ایران

کارشناس آمریکایی در مقاله‌ای با برشمردن تهدیدات رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه صلح خاورمیانه، بر قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.
پرچم جمهوری اسلامی ایران

به گزارش خبرگزاری رسا، استفن لندمن کارشناس آمریکایی در مطلبی به بررسی جنگ‌افروزی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه پرداخت.

وی در مقاله خود می نویسد: اگر آمریکا و رژیم صهیونیستی جنگی را علیه ایران آغاز کنند، موشک‌های ایرانی می‌توانند اسرائیل و نیز اهداف منطقه‌ای آمریکا را هدف قرار دهند.

لندمن در ادامه نوشت: نومحافظه‌کارانی نظیر بوش و دیک چنی خود را برای حمله به ایران آماده می‌کردند و عملیات مخفیانه آمریکایی-اسرائیلی علیه ایران سال‌هاست که ادامه دارد. در سال 2008 جرج بوش قرارداد مخفیانه‌ای با اسرائیل امضا کرد که طی آن اجازه عملیات مخفیانه علیه ایران صادر می‌شد. در این قرارداد که شامل ترورهای هدفمند بود، از گروه‌های مخالف ایران حمایت شده و طرح بی‌ثبات کردن ایران، سوریه و لبنان مطرح شد.

وی در ادامه با نقل قول از مقامات جمهوری اسلامی ایران مبنی بر پاسخ کوبنده این کشور در برابر هرگونه تجاوز احتمالی، تاکید کرد که ایران هر گونه حمله احتمالی را به شدت پاسخ می‌دهد.

لندمن افزود: ایران هیچ کشوری را تهدید نمی‌کند و همه ادعاهای رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه ایران دروغ‌ محض است که تنها موجب افزایش تنش‌ها در منطقه می‌شود. مشاوران نظامی ایران در سوریه، ارتش سوریه را برای مبارزه با تروریست‌های مورد حمایت آمریکا و اسرائیل کمک می‌کنند و هیچ قصدی برای حمله به داخل اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) ندارند. این در حالی است که آمریکا و اسرائیل آشکارا در حال جنگ علیه سوریه هستند بدون آن که به طور رسمی آن را اعلام کنند.

لندمن با اشاره به صحبت‌های نتانیاهو در اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران گفت: اجرای نمایش نتانیاهو علیه ایران حقه‌بازی، دروغ محض و بلوف‌هایی بی‌پایه بود. مدارک ارائه شده از طرف نتانیاهو، آن گونه که وی ادعا کرد به صورت مخفیانه از انبارهای تهران نیامده بودند بلکه بسیار قدیمی بوده و آژانس بین‌المللی هسته‌ای از همه آن‌ها اطلاع دارد به طوری که هیچ کارشناسی را گول نمی‌زند. نتانیاهو یک دروغگوی سریالی است و این مطلب بر هر که صحبت‌های او را دنبال می‌کند پوشیده نیست.

این کارشناس آمریکایی در پایان دلیل بهانه‌جویی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران را استقلال ایران و نیز این مطلب دانست که رژیم صهیونیستی ایران را رقیبی منطقه‌ای برای خود می‌داند./۸۴۷۹۰۲/ف

ارسال نظرات