۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۵۶۴۱۶۶
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

مهمترین دستاورد خروج آمریکا از برجام، باور به حقانیت و صحت مواضع رهبری است

حجت الاسلام رحمانی با تأکید بر اینکه جا دارد مسؤولان از مردم عذرخواهی کنند، گفت: مهمترین دستاورد خروج ترامپ از برجام، باور به حقانیت و صحت مواضع رهبری است.
یدالله رحمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در مراسم افتتاحیه اجلاس مدیران و معاونان فرهنگی تبلیغی مدارس علمیه خواهران استان، با اشاره به خروج بی شرمانه آمریکا از برجام اظهار کرد: هر کس ذره ای با دیدگاه امام و رهبری انس داشته باشد، این اقدام را یک امر طبیعی می داند.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه بهترین آسیب شناسی در حوادث این چنینی برگشت به دیدگاه های گذشته رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: اگر به گذشته برگردیم می فهمیم که رهبری از ابتدا با مذاکره تحت هر شرایطی مخالف بودند و این مذاکرات را به صلاح کشور نمی دانستند اما متأسفانه مسؤولان به این تذکرات توجه نکردند.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال آن است که روحیه مقاومت را با مذاکره در وجود ما بشکند، خاطرنشان کرد: مهمترین رسالت امروز طلاب و حوزه های علمیه این است که مردم را به سمت دیدگاه ها و نظرات گذشته و حال رهبر معظم انقلاب معطوف کنیم و نشان دهیم همه این اتفاقات به خاطر آن است که مسؤولان از دیدگاه ایشان فاصله گرفتند.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آمریکا هیچ گاه قابل اعتماد نبوده و نیست، افزود: خروج آمریکا از برجام به خاطر خوی استکباری آمریکا است و تازگی ندارد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه آمریکا هیچ گاه به تعهدات خود عمل نکرده است، گفت: امروز حقیقت دیدگاه رهبری برای همگان روشن شده و این مایه تأسف است که مسؤولان به دیدگاه های ایشان بی توجهی کردند؛ راز موفقیت کشور در ادامه حرکت حول محور ولایت فقیه است که باید مورد توجه همگان خصوصا مسؤولان قرار گیرد.

وی با انتقاد از اینکه متأسفانه رییس جمهور هنوز نمی خواهد قبول کند که دیگر چیزی از برجام باقی نمانده است، ابراز کرد: اعلام مواضع مقتدرانه در برابر دشمنان خواسته به حق ملت است که باید در دستور کار مسؤولان قرار گیرد.

حجت الاسلام رحمانی با تأکید بر اینکه جا دارد مسؤولان از مردم عذرخواهی کنند، گفت: مهمترین دستاورد خروج ترامپ از برجام، باور به حقانیت و صحت مواضع رهبری است؛ به یقین تاریخ در آینده قضاوت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد دولت و مجلس در بحث برجام عزتمندانه نبوده است، افزود: باید اشتباهات گذشته را جبران کنیم و نگذاریم منافع ملت تحت الشعاع هیچ چیزی قرار گیرد.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه شکوفایی استعداد و ارزشهای والا بر تعلیم و تربیت مبتنی است و انسان شدن انسان و وصولش به کمال نهایی، همه مرهون تعلیم و تربیت درست است، تصریح کرد: به یقین تعلیم و تربیت درست برگرفته از تعالیم دینی و منطیق با ارزشهای اسلامی است که در این زمینه حوزه های علمیه نقشی کاربردی و اساسی دارند.

وی استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه خواهران در مجموعه کمیته امداد امام خمینی(ره) را از ضرورتها دانست و افزود: باید از پتانسیل حوزه های علمیه در راستای تعلیم و تربیت مددجویان کمیته امداد نهایت استفاده صورت گیرد که اگر به این امر توجه شود، به یقین کاهش آسیبهای اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام رحمانی، همکاری با مجموعه کمیته امداد استان را رسالت ذاتی حوزه های علمیه خواهران بیان کرد و ادامه داد: این همکاری باید دوسویه و در راستای توانمندی هر دو مجموعه صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مهمترین رسالت حوزه های علمیه در کمک به کمیته امداد در بحث اعزام مبلغ و استفاده از ظرفیت طلاب به عنوان مددکار خلاصه می شود، ابراز کرد: در حال حاضر 22 دانش آموخته خواهر در امر تبلیغ امور مذهبی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد همکاری مستقیم دارند و به عنوان مشاور در حال ارائه خدمات هستند.

این مقام مسؤول اعزام مبلغه در مناسبتهای مختلف و متناسب با نیازهای مناسبتی کمیته امداد را یکی دیگر از رسالتهای حوزه های علمیه خواهران استان بیان کرد و گفت: در سال گذشته در برنامه های آموزشی کمیته امداد 55 دانش آموخته خواهر، در امور اردویی 27 مبلغه و جهت برگزاری کلاسهای اخلاق و احکام 36 دانش آموخته خواهر با کمیته امداد همکاری مقطعی داشتند.

حجت الاسلام رحمانی در پایان با اشاره به اینکه ارائه خدمات حمایتی و مالی به طلاب خواهر نیازمند نیز وظایف کمیته امداد خمینی(ره) است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: تا کنون کمیته امداد استان از 65 طلبه به عنوان تحت پوشش، 15 طلبه خواهر به عنوان نخبه علمی و 22 دانش آموخته خواهر در زمینه تهیه جهیزیه همکاری حمایتی داشته اند که باید ان شاءاله در سال جاری این زمینه های حمایتی بیشتر شود./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات