۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۵۶۵۱۳۶
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

خداوند در ماه رمضان به دنبال بخشش بندگان است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر انسان به نظم عالم توجه کند به مهربانی و فضل خداوند می رسد، خداوند در ماه رمضان به دنبال بخشش بندگان است.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان متولی مدرسه علمیه دارالحکمه در جلسه سخنرانی خود با موضوع «چگونه مهربانی خداوند را باور کنیم» که بامداد جمعه 28 اردیبهشت ماه در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد با بیان اینکه طلب استغفار و آمرزش از خداوند آثار گناه را از بین می برد، گفت: وقتی جدی بودن عالم مشخص و به آن توجه شود مهربانی خداوند نمایان می‌شود.

وی افزود: اگر برنامه ریزی حیات و زندگی انسان دقیق نباشد چه اتفاقی می افتد؟ ممکن است برخی بگویند بهم ریختگی در عالم وجود دارد اما توجه نمی کنند که ممکن است ما از آن اطاع کافی نداشته باشیم و متوجه نظم کامل نشویم.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: توجه به حیات و زندگی انسان را به سمت خداوند سوق می دهد، مادران باید به فرزندان خود بیاموزند که رحمت در عالم وجود دارد و البته اگر کار خطائی انجام دهند عقوبتی به دنبال خواهد داشت. انسان برای این زندگی کوتاه خود در دنیا به محبت و رحمت خداوند نیاز دارد.

وی ادامه داد: وقتی انسان به سمت خداوند حرکت نمی کند همه با او بد می شوند. وقتی قرآن نمی‌خوانیم سیاه می شویم زیرا همه در حال تسبیح خداوند هستند. اما وقتی انسان به سمت خداوند حرکت می کند رفتار تمام عالم با انسان خوب می شود زیراکه این عالم زنده است.

متولی مدرسه علمیه دارالحمه با بیان اینکه وقتی انسان از خداوند طلب مغفرت می کند مهربانی خداوند را برای خود به ارمغان می آورد، تصریح کرد: خداوند در قرآن می فرماید؛ اگر شخصی بد شد من نمی‌گذارم آسیب ببیند. شخصی از امیرمومنان(ع) سوال کرد چرا شما به پیامبر(ص) رحمه للعالمین می‌گوید؛ حضرت پاسخ دادند؛ پیامبر(ص) بخشی از سخنان خود را با اشاره بیان می کردند و کافران به این جهت می توانند به نحوی سخن پیامبر(ص) را قبول نکنند و خداوند به این دلیل که سخن رسول اکرم(ص) به نحو اشاره است آنان را عذاب نمی دهد و این کار نمونه ای از رحمت پیامبر(ص) برای کفار است.

وی ادامه داد: خداوند در ماه رمضان به دنبال بخشش  بندگان است. خداوند می فرماید؛ اگر بنده من بداند خوشحالی من از استغفار گناهکاران چقدر است خواهد مرد. اگر انسان از میزان مهربانی خداوند اطلاع داشت می مرد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به راه رسیدن به رحمت خداوند، گفت: خداوند نظم را در عالم قرار داده است و اگر انسان به آن توجه کند می تواند به رحمت او برسد. امام سجاد(ع) می فرمایند؛ خداوندا اگر من تمام عمرم را روزه بگیرم و در صحرا زندگی کنم برای اینکه یک گناه از گناهان من را ببخشی مستحق نیستم و البته تو من را می بخشی و در قیامت اگر من را ببخشی من از شرمندگی چه باید انجام دهم؟ حضرت به نظم در عالم توجه کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مومن اگر زندگی آهنین و با نظم را درک کرد می فهمد فرصتی وجود دارد و آن مهربانی و لطف خداوند است که ممکن است هرلحظه دست او را بگیرد و هیچ فردی نباید ناراحت باشد زیرا فضل و مهربانی خداوند وجود دارد.

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: مومن و متقی فرح پیدا می کند اما این خوشحالی برای فضل خداوند است. اگر انسان خود را به خوشی های مصنوعی محدود کند به خوشحالی از فضل و مهربانی خداوند نمی رسد./811/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات